پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از برپایی مساجد مجازی در ماه رمضان تا اهدای سبد کالا به نیازمندان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان بعد از ظهر امروز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پرهیز از ازدحام جمعیت مساجد مجازی در استان فعال شدند.

وی افزود: در ماه رمضانی که در پیش است، باز بودن مسجد مانعی ندارد چرا که درب مساجد نباید در ماه رمضان بسته باشد،  هیأت امنا و بسیج باید برنامه‌های منظم داشته باشند، فعال کردن مبلغ مجازی هم در دستور کار قرار دارد،  چرا که تبلیغ چهره به چهره مدنظر ما است، روحانیون در هر محله باید پیام‌رسان باشند.

شکریان تأکید کرد: طرح “هر خانه یک مسجد” هم در نظر گرفته شده است،  عضو گیری در هزار مراکز قرآنی سازمان تبلیغات در حال انجام است، از ائمه جماعت خواستیم تا در هر مسجد قبل از اذان حضور داشته باشند البته نماز جماعت برپا نکنند.
 
این مسؤول ادامه داد؛ طرح مواسات، هر شب یک بانی، طرح حبیب، طرح اکرام حسینی، طرح نذر قربانی، هر خانواده یک نان صلواتی، اطعام سحر و  افطار صلواتی همه از مواردی است که برای ایام ماه رمضان جهت کمک به نیازمندان استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در مازندران در پایان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان شکستن حرمت روزه و روزه داران در سطح شهر به بهانه وجود بیماری کرونا جایز نیست. 

عباسعلی رضایی فرماندار ساری نیز بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی فعال در بحث کمک مؤمنانه در  ماه مبارک رمضان برای اهدای سبد کالا به نیازمندان جداگانه عمل نکنند.

کوروش نوذری رئیس دانشگاه مازندران نیز بیان کرد: در دانشگاه مازندران طی بررسی وزارت علوم در این مرحله در مقابله با ‌کرونا با  ایجاد دانش لازم  اقدام به تولید ماسک و فعال کردن خط تولید الکل با استفاده از ایجاد تکنولوژی اشعه ماورابنفش کردیم.

وی افزود: دانشگاه مازندران در مقوله فرهنگی از اهدای بسته‌های معیشتی گرفته تا اعلام پیشنهاد برای برگزاری جشنواره مواجحات با کرونا فعالیت داشته و در بحث اهدای بسته اهدایی بخش فرهنگی به همگرایی با دستگاه‌های متولی رسید. 

 /۸۶۰۴۸/ع/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.