پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از بارش بیش از 40 سانتی متری برف در کجور تا تعطیلی مدارس مازندران

0

با ورود سامانه بارشی برف به استان مازندران به دلیل شدت بارش و لغزندگی سطح جاده‌ها، صبح امروز برخی از مدارس استان تعطیل اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، بالاخره زمستان حکمرانی خود را آغاز کرد و پس از مدت‌ها که همه چشم انتظار بارش برف بودند تا بهاری پربار برای استان رقم بخورد با ورود سامانه هوای سرد و بارش بی امان برف در برخی نقاط استان، مازندران به یک باره سپیدپوش شد.

بارش بیش از 40 سانت برف در کجور

رئیس راهداری نوشهر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مسیر اصلی جاده های کجور بیش از ۴۰ سانت برف باریده است، گفت: میزان بارش در جاده های فرعی بیشتر است. 

سهیل درویش افزود: از روز گذشته سه اکیپ اداره راه در منطقه کجور مشغول پاکسازی و نمک پاشی مسیر هستند. 

رئیس راهداری نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر مسیر جاده اصلی منطقه کجور باز است اما بدون زنجیر چرخ تردد امکان پذیر نیست. 

درویش توصیه کرد:  مردم به علت بارش برف سنگین  و برودت هوا از سفرهای غیر ضروری به منطقه کجور بپرهیزند و در صورت نیاز به سفر به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

کندوان  همچنان مسدود است/امداد رسانی به 30 مسافر گرفتار در برف

محسن هاشمی، مسئول مدیریت راه های مازندران در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مطابق آخرین گزارش شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان مازندران، محورکندوان بنا به نظر پلیس راه به دلیل بارش برف سنگین و کولاک در حوزه استان البرز تا اطلاع ثانوی مسدود است و در محدوده تونل کندوان تا پل دزبن شاهد بارش برف سنگین هستیم. 

وی افزود: محورهراز بازگشایی شده اما سطح جاده همچنان لغزنده است. 

رئیس مرکز مدیریت راه های استان خاطرنشان کرد: در محورسوادکوه،ترافیک به صورت عادی و روان در جریان و تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است در گردنه گدوک تا پل سفید نیز برف درحال بارش است. 

هاشمی گفت: در محورکیاسر تردد به صورت عادی و روان و فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است . 

وی افزود: در محورکناره نیز ترافیک و تردد به صورت عادی و روان در جریان است.

هاشمی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت روز گذشته در عملیات راهداری زمستانی،  تعداد ۵۲ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری مشغول به کار بوده اند. 

وی افزود: حدود ۷۵ راهدار در سطح محور های کوهستانی و گردنه های برف گیر مشغول به خدمت هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد:  عملیات نمک پاشی و برف روبی جاده ها با ورود سامانه بارشی برف تا امروز همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان مازندران افزود: طی 24ساعت گذشته  به ۱۵۸ خودرو در راه مانده امدادرسانی شد و نزدیک به ۳۰ مسافر به طور موقت در راهدارخانه ها اسکان یافتند.

تعطیلی مدارس در برخی نقاط مازندران

محمود رضا علیزاده رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد: همه مقاطع تحصیلی مدارس کلاردشت، لاریجان، بلده، چهاردانگه ساری، بنافت،  دودانگه ساری امروز هشتم بهمن ماه تعطیل است.

وی افزود:  مدارس روستاهای سوادکوه، مقطع ابتدایی کجور و مقطع ابتدایی مدارس روستایی مرزن آباد  نیز امروز به علت بارش برف تعطیل شد.

علیزاده گفت: به جز این شهرستانها مدارس در بقیه نقاط استان باز است.

افت فشار و قطعی گاز نداریم

جعفر احمد پور مدیرعامل شرکت گاز نیز در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ قطعی گاز گزارش نشده و  هیچ مشکلی در خصوص افت فشار و یا قطعی گاز در استان نداریم.

وی افزود: اگر مردم  مصرف بهینه داشته باشند تا پایان زمستان مشکل افت یا قعطی نخواهیم داشت.

شرایط عادی برای پروازهای هواپیمایی

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی فرودگاه های مازندران با توجه به بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور، درحال حاضر در هر سه فرودگاه استان مازندران شرایط پروازی مهیا است.

جهت اطلاع از آخرین وضعیت پروازی مردم استان مازندران می توانند باشماره تلفن‌گویا ۱۹۹ تماس بگیرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.