پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتقای کیفیت ارتباط روستاهای مازندران با اجرای ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری

0

یدالله طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی اجرای این میزان فیبر نوری توسط وزارت ارتباطات تامین شد و با انتخاب شرکت مخابرات مازندران به عنوان پیمانکار این طرح وارد فاز اجرایی شده است.

وی فیبر نوری را بستر بروز و مدرن ارتقای خدمات ارتباطی در دنیا دانست و ادامه داد: در برخی نقاط مازندران از جمله روستاهای بالادست و مناطقی که در ارتفاعات قرار دارند  خطوط ارتباطی تلفن همراه با مشکل مواجه بوده و این اشکال از قبیل قطعی موقت تلفن و یا اینترنت است.

به گفته مدیرکل ارتباطات مازندران این اشکال خطوط ارتباطی دراین مناطق ناشی از این است که دکل های اپراتورهای تلفن همراه از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل به خدمات پیشرفته نسل چهارم مجهز نیستند و قادر به ارائه این خدمات نمی باشند.

وی گفت: با نصب فیبر نوری در این مناطق و در اختیار گذاشتن این بستر به اپراتورهای تلفن همراه مشکل کیفی و همچنین سرعت پایین اینترنت تلفن های همراه در این مناطق برطرف می شود.

طهماسبی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ روستای با بیش از ۲۰ خانوار در مازندران، افزود : ۱۰ درصد از این روستاها که در مناطق بالادست و ارتفاعات قرار دارند  با این مشکل ارتباطی مواجه هستند که با اجرای این میزان فیبر نوری تمامی این مشکلات ارتباطی برطرف می شود.

بنا به اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری مازندران بستر ارائه خدمات ارتباطی در این استان از طریق بیش از ۲ هزار دکل مخابراتی و بیش از هشت هزار کیلومتر فیبر نوری فراهم است.

وی به تعداد ۲ هزار و ۹۱۰ روستای دارای سکنه مازندران اشاره کرد و گفت : همه این روستاها یک خط ارتباطی دارند و تلاش ها  و اعتبارات تخصیصی اخیر برای افزایش راندمان کیفی ارتباطات در این روستاها است.

طهماسبی اظهار داشت : با اجرای کامل ۴۵۰کیلومتر فیبر نوری در مازندران ، پهنای باند اینترنت در نقاط دارای مشکل ارتباطی برطرف می شود و می توان گفت که تمامی نقاط استان از خدمات ارتباطی با کیفیت برخوردار می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.