پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتباط با قرآن رمز ماندگاری شهید سلیمانی فرد است/لزوم حفظ دستاوردهای دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه درمازندران؛

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: ما در رابطه با خون شهدا و جهاد آن‌ها باید مطالبه‌گر باشیم، مسامحه و معامله نباید در کار باشد، حفظ دستاوردها و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری یک گنجینه است ضرورت دارد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۲مهر) در هجدهمین یادوراه ۲۲۰ شهید بخش چهاردانگه ساری که با محوریت حجت الاسلام شهید جاوید الاثر«ولی الله سلیمانی فرد» اولین شهید روحانی کشور در دوران دفاع مقدس در روستای ازنی برگزار شد، اظهار کرد: شهید روحانی ولی الله سلیمانی فر شهید شاخص این روستا است که پیکر پاکش جاویدالاثر است ولی خدماتش از یادرفتنی نیست و در قلوب همه ماندگار شد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه این روحانی شهید برای آموزش و ترویج قرآن پیشتاز بودند، افزود: قسمت کوهستانی مناطق جنوبی مازندران در گذشته از محرومیت‌های زیادی برخوردار بودند، حتی امکانات اولیه محیا نبود، تا اینکه در اواخر دهه ۶۰ جهاد سازندگی وقت زحمات فراوانی کشیدند، امروز هم ریاست جمهور دستور به احیای جهادسازندگی با عملکرد حساب شده و علمی را صادر کردند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید براینکه ارتباط با قرآن رمز ماندگاری شهید سلیمانی فرد است، گفت:سیره عملی این شهید والامقام در دوران انقلاب و دفاع مقدس و تلاش ایشان برای زنده نگه داشتن اهداف قیام عاشورا برای همگان تبیین و نهادینه شود.

 

وی با تاکید بر حل معضلات مردم این منطقه به‌خصوص در حوزه اشتغال، تاکید کرد: خانواده‌ها که خودکفا باشند و مشکلات مادی نداشته باشند خودشان به آبادانی کمک می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: امروزه قوت گرفتن کار دامداری‌های صنعتی با حمایت دولت قدم خوبی است، مبارزه با فساد باید در اولویت باشد تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: ما در رابطه با خون شهدا و جهاد آن‌ها باید مطالبه‌گر باشیم، مسامحه و معامله نباید در کار باشد، حفظ دستاوردها و خاطرات شهدا از هشت سال دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری یک گنجینه است ضرورت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا برای برپایی نماز شهید شدند، اگر به نماز، حجاب و عفاف، فرهنگ، امر به معروف و نهی از منکر، در جامعه بی‌توجهی شد یعنی نسبت به شهدا مسامحه کردیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: همانطور منافع مادی خودمان برایمان بااهمیت است، ارزش‌های معنوی کشور نیز باید مهم باشد، روستائیان امثال این روستا که از عقب‌ماندگی مادی گلایه دارند باید در خصوص توجه به اعتقادات و ارزش‌های مردم مطالبه‌گر باشند.

 

نماینده ولی فقیه مازندران اذعان کرد: مردم این مناطق شهیدپرور و عالم‌پرور باید فریاد بزنند که ما نیاز به بوم‌گردی و گردشگری داریم اما به این شرط که به فرهنگ‌های بومی منطقه لطمه‌ای وارد نشود، چرا که شهدا سیاهی چادر خواهران را مهمتراز با خون خودشان می‌دانند.

 

امام جمعه ساری یادآورشد: ما نباید روی رفتار، کردار و اولویت‌های شهدا مسامحه کنیم، کسانی که در راه خدا شهید شدند خداوند هرگز اعمالشان را تباه نخواهد کرد، نکته ددم اینکه ما نباید روی خون شهدا معامله برپا کنیم، تمام دنیا به یک تار موی یک شهید نمی‌ارزد.

 

وی بیان کرد: برای ما شهید و شهادت و شهدا همیشه حرف اول هستند، ما هرگز در مقابل آرمان شهدا کوتاه نمی‌آییم‌، اگر مسئولانی خواستند معامله کنند همه باید بایستیم و فریاد بزنیم، اولین مطالبه ما مطالبه خون است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: مطالبه خون امام حسین (ع) و اصحاب آن و تمام شهدای تاریخ توسط قرآن تاکید شده ما هم باید در همین راه قدم برداریم، باید مطالبه گرباشیم که چرا این همه خون ریخته شد؟ چرا گروهی از کشورها با صدام همراه شدند خون جوانان ما را ریختند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با بیان اینکه برخی مسئولان با ناکارآمدی و عدم رسیدگی به مشکلات مردم، مدیون خون شهدا می شوند، بیان کرد: در قرارداد کرسنت سه تا ۱۸ میلیارد تومان بدهکار شدیم عده ای افراد سودجوی طماع این کار را کردند! چراغ سبز دادن به دشمن خاموش کردن چراغ صادرات و روان کردن واردات هم نوعی نادیده گرفتن ایثار شهداست چراکه شهدا از خون خود گذشتند تا روی پای خود بایستیم و به بیگانه متکی نباشیم.

 

وی یادآور شد: معاون صنعت اعلام کرد ما در تمام دنیا فقط ۶ رایزن اقتصادی داریم در حالی که سوئد بیش از ۳۰۰ رایزن و کارشناس بازاریابی در خارج از کشورش دارد، همان کاری که چین می‌کند حتی روی مهر و تسبیح ما برنامه‌ریزی کرد، مطالبه ما پررنگ کردن معنویت و خواسته‌های شهدا است، مطالبه ما توجه جدی به اشتغال، صادرات،کنار رفتن خائنان نفوذی‌ها و جاسوس‌ها است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: آقایان برجام را به راه انداختند حالا می‌گویند نمی‌دانستیم کلمه تعلیق آماده به جای لغو!! که بی خبر بودیم، کارشناسان می‌گویند متن قرارداد را خط به خط مطالعه کردیم تعلیق آماده بود حالا میگویند به من دروغ گفتند و شد آنچه نباید میشد، چه کسی پاسخگو است؟/ شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.