پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص بیش از ۳ میلیارد تومان برای ساخت پل جدید برج‌خیل در سیمرغ

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، بارش شدید باران که از اواخر سال گذشته در مازندران شروع شد و تا اوایل فروردین امسال ادامه داشت، باعث بروز خسارت هایی به بخش های مختلف در مازندران از جمله شهرستان سیمرغ شد.

باریک‌ شدن دهنه رودخانه تالار در بخش مرکزی سیمرغ و بخش بهنمیر بابلسر همچنین غیر استاندارد بودن پل «برج‌خیل» سیمرغ و پل «پارومحله» بخش بهنمیر  سبب بالا آمدن سطح ایستایی رودخانه تالار شد و شاهد آب ‌گرفتگی چندین واحد مسکونی در روستاهای دینه ‌سر، برج‌ خیل و رکن ‌کلا شده است.

مهدی رازجویان روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ ، گفت: به دلیل غیراستاندارد بودن پل برج خیل در شهرستان سیمرغ از اعتبارات بنیاد مسکن ۲ میلیارد تومان و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل حوادث برای این طرح در نظر گرفته شده است .

وی افزود: برای ساخت پل جدید برج خیل شهرستان سیمرغ مشاور طرح مطالعاتی این طرح را به سرانجام رسانده است و اداره بنیاد مسکن در مرحله انتخاب پیمانکار است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت:  از بنیاد مسکن به عنوان مجری طرح می خواهیم تا به ساخت این پل سرعت دهد تا مشکل چندین ساله آبگرفتی شهرستان سیمرغ حل شود .

رازجویان در ادامه با بیان اینکه ۴۲ هزار کشاورز مازندارنی در سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال دچار خسارت شده اند ، افزود : تاکنون ۳۸ هزار کشاورز خسارت دیده در سامانه سجاد ثبت نام کرده اند و مابقی به دلیل زمان اندک موفق به ثبت نام در این سامانه نشده اند.

وی با اعلام اینکه تا چند روز آینده  ۶ هزار فقره پرونده وارد سامانه سجاد می شود، گفت که به دنبال این هستیم تا سامانه سجاد را برای زمان محدودی باز کنیم تا  مابقی پرونده ها هم وارد سامانه سجاد شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.