پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجلاسیه روسای رادیو و تلویزیون کشورهای عضو اکو آبان در رامسر برگزار می‌شود

0

مهدی گلچوب روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این اجلاسیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رامسر اظهار داشت:  برگزاری اجلاسیه سران رادیو و تلویزیون کشورهای عضو اکو در رامسر فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری ، توانمندی ها و تولیدات بخش های مختلف به این کشورها است.

وی افزود :  هر چقدر توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی استان مازندران در بخش های مختلف از طریق رسانه های کشورهای عضو اکو به مردمشان معرفی شود ، به همان میزان می توانیم در بحث صادرات کالا به این کشورها با رعایت شرایط خاص صادراتی موفق باشیم.

گلچوب با بیان اینکه تاکنون معرفی توانمندی های مازندران در میان کشورهای عضو اکو مغفول مانده بود، گفت : برگزاری این رویداد بین المللی در شهرستان زیبا و گردشگرپذیر رامسر که دارای وجهه بین المللی هم است می تواند زمینه حضور گردشگران کشورهای عضو اکو را برای گسترش صنعت توریسم در استان فراهم کند.

مدیر کل هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه این رویداد به دلیل پوشش رسانه ای زنده و سطح بالای مهمانان شرکت کننده اهمیت فراوانی دارد،  افزود: این اجلاس کمک می کند تا علاوه بر این کشورها دیگر کشورهای منطقه هم با ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری مازندران آشنا شوند،

وی در تشریح چگونگی معرفی توانمندی های مازندران برای کشور های عضو گفت: در این رویداد دو روزه، یک اجلاس اصلی به عنوان اکو مو (اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای عضو اکو) برگزار می شود و یک رویداد دیگر با عنوان همایش معرفی فرصت های گردشگری استان با حضور هیات هایی از این ۱۰ کشور در دستور کار قرار دارد.

به گفته گلچوب، همچنین در حاشیه برگزاری این اجلاسیه  نمایشگاهی از صنایع دستی، گردشگری، شیلات و گل و گیاه برپا می شود تا شرکت کنندگان و مهمانان این اجلاسیه از نزدیک با این توانمندی های استان مازندران در بخش های صادراتی  اشنا شوند.

قرار است در این اجلاسیه روسای رادیو و تلویزیون ۹ کشور عضو سازمان اکو ، ۱۳ شبکه تلویزیونی برون مرزی و ۳۳ شبکه رادیویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی شرکت کنند.

سازمان همکاری اقتصادی به‌ طور مخفف اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که ۱۰ کشور ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان با حدود ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت و امکانات نفت، گاز و صنعت عضو آن هستند.

مقر اصلی اکو در تهران است و این سازمان برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو، حذف تدریجی موانع تجاری، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در ۱۰ کشور عضو و تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می‌کند.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.

/۱۶۰۲/۹۹۲۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.