پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح شهید سلیمانی برای پاکسازی روستا‌های رامسر از کرونا

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا حدود دو ماهی است که در کشور در حال اجراست، طرحی که از شروع آن در کشور تعداد بیماران کرونایی به زیر ۱۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

این طرح در مازندران با ۲ هزار و ۸۶۴ پایگاه برای مهار ویروس کرونا در حال اجرا است و ۸ هزار تیم برای رصد بیماران، گروه‌های امدادی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.

طرح شهید سلیمانی طی تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج شکل گرفت مقرر شد از ظرفیت بسیج برای کنترل و مهار ویروس کرونا کمک گرفته شود و این طرح به نام شهید سلیمانی در کشور در حال انجام است.

در این طرح کنترل ویروس و قطع زنجیره انسانی در محلات شهری و روستاها به صورت محله‌محور و به کمک خانواده‌ها انجام می‌شود تا این ویروس در مبدا، کنترل و از بین برود تا مردم دچار بیماری نشوند و به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

در راستای اجرای طرح بهداشتی درمانی شهید سلیمانی و در اقدامی ابتکاری از سوی ستاد کرونا رامسر وضعیت رنگ‌بندی روستاهای رامسر برای اعمال محدودیت های داخلی، اعلام و اجرایی شده است.

این اقدام با هدف پاکسازی روستا‌های رامسر از کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در بافت‌های روستایی شهرستان است از سوی دیگر در پی تاکید وزیر بهداشت مبنی بر جلوگیری از شیوع کرونا در محور‌های جنگلی رامسر، رییس شبکه بهداشت و درمان با همراهی تیم بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر با حضور در جنت رودبار به پایش حضوری وضعیت دستورالعمل‌های بهداشتی کرده اند.

آنان همچنین اقدام به ویزیت رایگان اهالی دهستان جنت رودبار کردند.

 /۸۶۰۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.