پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اتمام پروژه خط لوله انتقال گاز دامغان،کیاسر،ساری ظرف یکسال آینده

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از اتمام پروژه خط لوله انتقال گاز دامغان، کیاسر، ساری، ظرف یکسال آینده خبر داد.

4

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، “محمد اسماعیل ابراهیم زاده” در حاشیه اجرای مانور مقابله با افت فشار گاز در قائمشهر و سوادکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای خط لوله ۴۲ اینچ دامغان، کیاسر، ساری، گفت: این خط لوله گاز به طول ۱۷۰ کیلومتر و اعتبار پروژه ای بالغ بر یکهزار میلیارد ریال در حال انجام است که ان شاء ا… طبق برنامه وزارت نفت تا پایان شهریور ۹۵ گازدار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این خط استراتژیک ضمن پایدار نمودن جریان گاز استان، قابلیت گازرسانی به روستاهای دودانگه و چهاردانگه ساری را نیز فراهم خواهد نمود.

 

مدیریت تامین پایدار گاز مشترکین مازندرانی در دستور کار

ابراهیم زاده در ادامه با بیان اینکه هیچ مشکلی در خصوص کمبود گاز در کشور وجود ندارد، گفت: مردم به هیچ وجه نگران تامین گاز منازل خود در فصل زمستان نباشند.

 

وی با بیان اینکه در صورت افت فشار گاز،مشترکین غیرخانگی به سوخت دوم منتقل خواهند شد، ادامه داد: آمادگی کامل برای تامین سوخت دوم توسط شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی وجود داشته و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

 

ابراهیم زاده اولویت شرکت گاز مازندران را حفظ جریان گاز منازل مسکونی دانست و گفت: تاکید می کنم که شرکت ملی گاز ایران با هیچ گونه کمبود گاز روبرو نیست و قطعاً گاز منازل مسکونی قطع نخواهد شد، مگر آنکه با مشکلات فنی روبرو شویم که در کوتاهترین زمان ممکن برطرف می شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه مازندران در انتهای خط لوله گاز سراسری وجود دارد، احتمال فراگیر شدن سرما در فصل زمستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: صنایع بزرگ و نیروگاه های استان به صورت کتبی متعهد شده اند که به هر دلیلی شرکت گاز مازندران تصمیم به انتقال سوخت این صنایع به سوخت دوم گرفت، باید این مهم محقق شود و همکاری لازم در این خصوص وجود خواهد داشت.

 

ابراهیم زاده به وجود یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک گاز در مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی نباید گاز منازل مسکونی قطع شود و بر این مساله تاکید ویژه ای داریم.

 

ابراهیم زاده اظهار کرد: پرسنل شرکت گاز مازندران در سال ۹۲ و در بحران برف و قطعی آب و برق، ثابت کردند که می توان با برنامه محوری و نگاه به آینده، جریان گاز مصرفی مشترکین محترم را مدیریت کرد و ان شاء ا… این روند مطلوب ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه حفظ گاز طبیعی مشترکین استان، همدلی، خرد جمعی و مشارکت دستگاههای اجرایی استان را می طلبد، تصریح کرد: مصارف غیرخانگی باید در این راستا به شرکت گاز مازندران کمک کنند و دغدغه خدمت به مردم باید در دستور کار همه باشد.

 

جذب ۵۱ هزار مشترک گاز طبیعی در استان مازندران طی ۴ ماه اخیر

ابراهیم زاده با اشاره به جذب ۵۱ هزار مشترک و نصب ۲۳ هزار علمک در استان طی چهار ماه اخیر، یادآور شد: تا پایان سال ۹۶ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور طبق اعتبارات بند “ق” از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد که بر این اساس برای گازرسانی به ۴۰۰ روستای مازندران در سال ۹۵ برنامه ریزی شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به اجرای مانور مقابله با افت فشار و قطع گاز در شهرهای قائمشهر، شیرگاه، زیراب و پل سفید اشاره کرد و گفت: این مانور برای ایجاد آمادگی و ارتقاء مهارت همکاران شرکت گاز مازندران در زمان بحران و با حضور و همراهی استان های معین گیلان و گلستان اجرا شد.

 

ابراهیم زاده ادامه داد: پیش از اجرای مانور، اطلاع رسانی های لازم به فرمانداری ها همچنین مردم شریف استان انجام شد که در این راستا از استاندار محترم و معاونین ایشان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیرکل ستاد بحران استان، فرماندهی انتظامی استان،هلال احمر استان و فرمانداران شهرهای مورد نظر برای همکاری در اجرای مطلوب مانور تشکر می کنم.

 

وی در ادامه با اشاره به بیمه مشترکین گفت: مطابق قانون بودجه سال ۹۴ و ماده ۱۲ قانون الحاق بودجه ۹۴، حق بیمه مشترکین خانگی به ازای هر واحد مسکونی در هر ماه مبلغ ۵۰۰ ریال دریافت و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و جبران هزینه های پزشکی ناشی از انفجار، آتش سوزی و مسمویت مشترکین شهری و روستایی گاز از طریق شرکت بیمه البرز اقدام می شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین بر رعایت موارد ایمنی وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: رعایت مسائلی مانند باز بودن مسیر دودکش، اطمینان از داغ بودن لوله بخاری، نصب آبگرمکن و بخاری در محل مناسب و استفاده از بست ها و شیلنگ های استاندارد می تواند در راستای حفظ ایمنی مشترکین محترم تاثیرگذار باشد.

 

ابرهیم زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۹۴ امداد شرکت گاز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مشترکین محترم  است.

 

4 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام تمام این حر فها شعار و دروغ است وسلام

    1. مطلع می گوید

      اینقدر دروغ بزرگی هست که از شعار هم گذشته !!!!!!!!

  2. موسی وسگر کیاسری می گوید

    دروغه ماسرگنج گاز خوابیدم به مردم ماباید به قیمت گزاف بفروشند

  3. بی صواد می گوید

    دروغ وباز هم دروغ چقدر صبرمان زیاد شده اخه مگه این ملت چه هیزم تری به شما فروخته اند چرا فهم مردم رو خرج اعتبار خود میکنیدمنه بیسواد از پیشرفت کار میتونم بفهمم که حالا حالاها شما بایدبانیروهای غیر بومی تان چنگر بخورین ولنگر بندازین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.