پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابراز رضایت میراث فرهنگی از پیمانکار سورت/همکاری بومیان برای طرح توسعه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه اقدامات پیمانکار توانست رضایت ما را براورده کند، گفت: باتوجه به بررسی‌های اقدامات و فعالیت‌های پیمانکار باید به عنوان دستگاه متولی اعلام کنم از اقدامات پیمانکار رضایت دارم.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: چشمه باداب سورت یکی از جاذبه‌های منحصربه فرد و کم نظیر کشور محسوب می‌شود که اگر حتی یکبار سفر به این جاذبه طبیعی را تجربه کنید زیبایی‌اش همانند آهنربایی انسان را به سمت خود جذب می‌کند.

زیبایی این چشمه در حدی است که از آن به عنوان بهشت پنهان یاد می‌شود و این موضوع برای افرادی که حتی برای دقایقی این چشمه را مشاهده کردند بیشتر قابل درک است.

اما موضوع مهم این است این چشمه هرچه زیبایی دارد متعلق به خودش است؛ درست است در سال‌های اخیر شاهد حضور انبوه گردشگران در منطقه بودیم اما همه این ترددها و حضورها نتوانسته از محرومیت این اثر طبیعی کم نظیر کم کند.

زیبایی‌اش قابل توصیف نیست، چشمه‌‌ای با زیبایی‌های هفت رنگ، که در ارتفاع هزار و ۸۴۰ متری از سطح دریا واقع شده البته بسیار زیبا و با مزه‌های مختلف و آب‌هایی که از بالای تپه به سمت پایین از روی طاقه‌های رنگارنگ سراریز می‌شود و طاقه‌های زیبا که در طول سال‌های قبل به‌دلیل رفت و آمد گردشگران صدمات زیادی دیده که شاید اگر بیشتر دقت شود می‌توان آن را مشاهده کرد.

 دی ماه سال گذشته طی مناقصه‌ای سرمایه‌گذار چشمه سورت انتخاب شد اما به‌دلیل شرایط کرونایی کمی اقدامات به کندی انجام شد و سورت هم از گزند کرونا در امان نماند اما گزارش‌ها و پیگیری‌ها نشان از وضعیت رو به رشد این چشمه است که می‌توان گفت در نوع خود امیدوارکننده است.

فتح‌الله غفاری معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری نیز با اشاره به انجام کارهای مطالعاتی در ارتباط با چشمه سورت، اظهار کرد: فنس‌کشی وسعت ۷۳ هکتاری عرصه چشمه سورت با همکاری میراث فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه این مجموعه میراثی بود تمامی اقدامات لازم باید براساس کتابچه طرحی که تهیه شد صورت گیرد.

معاون منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با تاکید بر اینکه هیچ ساخت و ساز در محدوده چشمه سورت صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: هرگونه ساخت‌وساز باید در خارج از مجموعه سورت و در مستثنیات این مجموعه میراثی انجام شود.

سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌های اقدامات و فعالیت‌های پیمانکار باید به عنوان دستگاه متولی اعلام کنم از اقدامات پیمانکار رضایت دارم.

وی افزود: موضوع مهم متقاعد کردن جامعه محلی بوده که پیمانکار این مجموعه به خوبی از عهده این مهم برآمده است؛ چراکه متقاعد کردن جامعه محلی بسیار مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه اقدامات پیمانکار توانست رضایت ما را برآورده کند، اضافه کرد: موضوع مهم  هر حرکتی در این مکان انجام شده مورد نظارت است.

فرزانه خاطرنشان کرد:  این پیمانکار امتحان خود را در سورت به‌خوبی پس داده است و در ارتباط با اثرهای دیگر نیز رضایت خود را اعلام خواهیم کرد./ فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.