پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیا ما زیر ساخت جاده ای برای حمل و نقل به كياسر را داریم؟

فرماندار ساري به مصوبه احداث پالایشگاه کیاسر ساری اشاره کرد و بیان داشت: فضایی در مازندران به ویژه در منطقه کیاسر مبنی بر ساخت پالایشگاه مطرح شده است ،ولی اولین سوال این است که آیا ما زیر ساخت جاده ای برای حمل و نقل به این مکان داریم.

2

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، فرماندار مرکز مازندران در ادامه این گفتگو با خبرگزاري ايرنا، یکی از دلایل عقب افتادگی صنعت در استان را عدم انجام مطالعه همه جانبه دانست و گفت: بسیاری از واحد های کوچک و بزرگ استان به ویژه ساری بدون ارزیابی، بازاریابی و پشتوانه مالی ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه صنایع کوچک باید هدف دار باشد، خاطر نشان کرد: به منظور ساماندهی و شناسایی بازار هدف ستاد توسعه را در ساری تشکیل دادیم.

 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست باید پتانسیل ها را به عنوان بانک اطلاعاتی در حوزه صنعت ساری بدست بیاوریم، گفت: بسیاری از واحد های صنعتی دارای مجوز و مصوباتی که کلنگ زنی شده است، با مشکلات جدی مواجه هستند.

 

واحدی به مصوبه احداث پالایشگاه کیاسر ساری اشاره کرد و بیان داشت: فضایی در مازندران به ویژه در منطقه کیاسر مبنی بر ساخت پالایشگاه مطرح شده، ولی اولین سوال این است که آیا ما زیر ساخت جاده ای برای حمل و نقل به این مکان داریم.

 

فرماندار ساری گفت: در مصوبات ایجاد واحدهای صنعتی در مازندران، فقر مطالعاتی و بی توجهی به آمایش سرزمینی کاملا مشهود است.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی برای به اصطلاح سرمایه گذار، آیین کلنگ زنی ساخت پالایشگاه کیاسر را برگزار و اطلاع رسانی کردیم.

 

وی افزود: در ستاد توسعه سرمایه گذاری شهرستان به دنبال شناسایی سرمایه گذاران واقعی هستیم.

 

وی از سرمایه گذاری برای بازسازی پارک جنگلی شهید زارع خبر داد و گفت: جاده دسترسی، مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی آن احصا شده و در آینده نزدیک مرکز تفریحی، گردشگری جنگلی مناسبی در شهید زارع بوجود خواهد آمد.

 

وی گفت: ساری هنوز جایی برای بازی کودکان و استراحت و تفریح ندارد.

 

فرماندار ساری اضافه کرد: در ستاد توسعه، واحد های صنعتی که فقط زمین را گرفته و دیوار کشی کرده اند و اکنون از ارزش افزوده زمین بهره مند هستند، را شناسایی کردیم. صاحبان این واحد ها که به نام ایجاد صنعت زمین دریافت کرده اند اما فعالیت تولیدی و صنعتی ندارند ،باید تعیین تکلیف شوند.

 

وی گفت: برخی از واحد هایی صنعتی که زیر ساخت های آن مهیا و آماده راه اندازی است شناسایی شدند ولی باید مشکلات بازاریابی آنها حل و حمایت شوند.

 

وی تقویت واحد های صنعتی که در حال فعالیت هستند را مورد تاکید قرار داد.

 

 

2 نظرات
  1. کاربر می گوید

    ما بهترین مساحت دریایی را در استان داریم، اما دریغ از یک رستوران دریایی قشنگ که استان را متحول میکنه، در کنارش بخش خصوصی هتل میزنه، قایقهای تفریحی راه اندازی میشه، ویلاهای اجاره ای تحت نظر ارشاد توسعه پیدا میکنه، تورهای گردشگری در سطح کشور به این سمت رجعت میکنند، خوب ماحصل همه اینها میشود اشتغال زایی. وقتی ساحل قشنگ همراه با سایبان های زیبا و سرویس بهداشتی باشه دیگه جوانها تو قهوه خانه های توی راه دریا برای کشیدن و خوردن نمی روند. یک محیط ورزشی در همان ساحل دریا که شامل سالن پینک پنک – بلیارد – بولینگ و … باشه همه سرگرم و همه راضی میشن، ظهر هم همه در یک مصلا قشنگ که درست بشه نماز اقامه می کنند. خدا شاهده میشه فقط نگاه بلند می خواد.

  2. سینا می گوید

    جناب کاربر
    همه این ها درست اما کو مسئول عاقل؟؟؟
    چشمه سورت را مگر ندیدید؟؟؟ آخه آیا شرکت تعاونی روستایی قدرت سرمایه گذاری دارد؟؟؟ جناب فرماندار چرا گیر داده است شرکت تعاونی روستایی بیایید؟؟؟ بولینگ!!! بیلیارد!!! شرکت تعاونی؟؟؟
    این منطقه فقط نیاز به سرمایه گذار دارد!!!
    البته مقصر مردم هم هستند. الان در کارخانه سیمان کیاسر خیلی از جوانان چهاردانگه مشغول کارند. هیچ وقت یادم نمی رود افرادی را که می گفتند نباید اینجا کارخانه زد، هوا بد می شود، وای وای وای …
    چندی قبل صدای انفجار از یکی از معادن به گوش رسید، همچین در بوق و کرنا کردند گفتیم لابد داعش این کار را کرده!!! چرا مردم این منطقه ما با بخش خصوصی مخالفند؟؟؟ انفجار لازمه یک معدن هست و صدای آن یعنی اشتغال، یعنی از بین رفتن فقر، یعنی کم شدن صف جلوی کمیته امداد….
    مسئولین چهاردانگه بلند پروازند نه پروازی …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.