پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آگاهی بخشی حقوقی به مردم از رسالت رسانه‌هاست

0

امرالله حضرتی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: کشور ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین انتخابات را دارد و این نشان می دهد که نظر مردم در نظام اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی افزود: در امر انتخابات و تبلیغات انتخاباتی و حضور مردم در انتخابات باید وظایف خود را شایسته انجام دهیم.
حضرتی با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در حضور مردم در انتخابات دارند، افزود: در حال حاضر آمریکا سعی دارد با ایجاد تحریم و اغتشاشات مردم را نسبت به نظام بدبین کند و مانع از حضور مردم در انتخابات شود و این رسالت خبرنگاران است که با ایجاد فضای انتخاباتی پرشور مردم را به سمت صندوق های رای بکشانند.
رییس دادگستری آمل گفت: نقش دیگر خبرنگاران آگاهی بخشی حقوقی به مردم برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی و همچنین افزایش آگاهی برای انتخاب اصلح تر است.
حضرتی بدترین نوع استدلال کاندیداها برای پیروزی در انتخابات را تخریب دیگری دانست و افزود: کاندیداها نباید در صدد تخریب رقیب بر بیایند بلکه باید افراد داوطلب به جای تخریب دیگری به بیان توانایی ها و عملکرد خود بپردازند تا مردم با آگاهی انتخاب کنند.
 رییس دادگستری آمل با بیان اینکه تخریب کاندیداها حرام و جرم است نباید به هیچ وجه صورت گیرد گفت: در حال حاضر همه از سختی ها اطلاع داریم و مهم این است که در همین سختی ها وحدت حفظ شود.
وی با بیان اینکه انتقاد سازنده بسیار مهم و تاثیرگذار است افزود: نباید حرفی در رسانه ها مطرح شود که مردم نسبت به عملکرد نظام دلسرد شوند و انگیزه ای برای شرکت در انتخابات نداشته باشند.

**خبرنگاران تقوای رسانه ای داشته باشند
محمد کریمی دادستان آمل نیز در این نشست خواستار رعایت تقوای رسانه ای شد و افزود: قبل از نشر مطالب باید به عواقب آن فکر شود.
وی افزود: پلیس فتا و پلیس امنیت عمومی وظیفه شان رصد اوضاع است و اگر مطلبی را مشاهده کردند که سبب تشویش اذهان عمومی می شود در مرحله اول تذکر دهند زیرا ما دنبال مچ گرفتن نیستیم زیرا بخش اعظم شور انتخاباتی توسط رسانه ها ایجاد می شود و نباید این شور انتخاباتی را سرکوب کرد.
 وی ادامه داد: تذکرات نباید به قدری باشد که شور انتخاباتی از بین رود بلکه در مواردی که از خط قرمز رد شده باشد و تذکر افاقه نکرد باید تشکیل پرونده شود و رسیدگی صورت گیرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که در حال حاضر صلاحیت ۲۹۶ تن از داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس در هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه استان تایید شده است.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.