پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش فنی و حرفه‌ای به دانشگاه‌های مازندران می‌رود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران مرکز استان اظهار داشت: در نخستین مرحله هدف ما استقرار کارگاه‌های آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای در هشت دانشگاه استان است.

سید حسین درویشی با بیان اینکه امروز نخستین مرکز مدیریت مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی ساری افتتاح شد، گفت: تا هفته آینده سه دانشگاه دیگر استان نیز میزبان دائمی کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای خواهند بود.

وی اظهار داشت: هدف از این طرح مهارت آموزی تحصیل کردگان دانشگاه‌های نظری و یا تقویت مهارت عملی دانشگاه های فنی استان است.

مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران گفت: علاوه بر مراکز مدیریت مهارت، مراکز مشاوره شغلی نیز از سوی فنی و حرفه ای مازندران در دانشگاه ها مستقر خواهد شد.

به گفته درویشی، رشته هایی در این مراکز آموزش داده خواهد شد که نیاز دانشجو و دانشگاه باشد ودر این زمینه تعامل دانشگاه بسیار مهم خواهد بود.

تشکیل شورای مهارت، برای برون رفت از مشکلات مهارت اموزان

درویشی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مهارت آموزان تحت پوشش هیچ نهاد خدماتی نیستند و برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی با مشکل روبرو هستند، فنی و حرفه ای استان با همکاری استانداری اقدام به تشکیل شورای مهارت کرده است تا به وضعیت این مهارت آموزان رسیدگی شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران اعلام کرد: نخستین جلسه این شورا احتمالاً هفته آینده خواهد بود که با حضور تمامی شرکای اجتماعی و دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد.

به گفته او، دستور کارفنی و حرفه ای برای تشکیل این شورا ایجاد سهمیه ای برای مهارت آموزان فنی حرفه ای استان مازندران از سوی بانک های عامل در قالب تسهیلات فراگیر و کارا است.

درویشی افزود: افرادی از این شورا بهره مند خواهند شد که تحت پوشش هیچ نهاد خدماتی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیج و یا دیگر نهادها نباشند.

استان مازندران دارای ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با ۱۸۶ کارگاه است که ۹۲۷ حرفه در آن آموزش داده می شود.

علاوه بر این در استان یک هزار و ۳۰۰ کارگاه آموزشی خصوصی وجود دارد که بنا بر گزارش ها ۸۰ درصد از آموزش های خدماتی استان را انجام می دهد.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.