پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز بکار نخستین نانوایی بالاده

2

آغاز بکار نخستین نانوایی بالاده/ نخستین نانوایی بالاده و منظقه دوسرشمار بخش چهاردانگه ساری، از روز چهارشنبه ششم مرداد ۱۳۹۵ به همت یک بانوی بالادهی و با پخت نان آغاز به کار کرد.

 

خانم زینب ساداتی مدیر نانوایی بالاده در گفت و گو با سایت سادوا اعلام کرد: «ساختمان این نانوایی با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیون تومان در مساحت ۶۵ متر مربع بنا شده و ظرفیت پخت ۵۰ قرص نان بربری در هر وعده تنور را دارد. در این نانوایی سه نفر مشغول به کار خواهند شد. برای پخت نان از آرد سهمیه آزاد با کیسه ای به قیمت ۶۰-۵۰ هزار تومان استفاده می کنیم که با توجه به فصلی بودن جمعیت در بالاده و روستاهای اطراف، امیدواریم مسوولان محترم سهمیه آرد دولتی یا بخشی از سهمیه آرد اهالی بومی را برای این نانوایی اختصاص بدهند. نانوایی در ضلع غربی پشت ساختمان درمانگاه بالاده ساخته شده و با توجه به مشکل تهیه نان در منطقه، یکی از نیازهای اساسی اهالی شش روستای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل واوسر و واوسرنو برطرف شده و حتی اهالی روستاهای آغوزگاله و تیلک و آتنی و … نیز می توانند از خدمات این نانوایی بهره مند شوند.

 

خانم ساداتی در باره فعالیت نانوایی گفت: «قرار است در این نانوایی علاوه بر نان بربری، محصولاتی مانند کشتاک و نان های کوچک محلی نیز پخته شود» خانم ساداتی در باره کمک های مالی دولتی گفتند: «هیچ کمک و مساعدت مالی نشده و این نانوایی را با هزینه شخصی ساخته ام و برای کیفیت هر چه بهتر نان از یک شاطر با تجربه بالادهی استفاده میشود تا نان با کیفیت خوب در اختیار مردم قرار دهیم» خانم ساداتی هم چنین در باره قیمت هر قرص نان نیز گفتند «با توجه به خرید آرد سهمیه آزاد، دور بودن بالاده از مراکز شهری و هزینه های بسیار بالای حمل آرد، سوخت و دستمزد شاطر و فصلی بودن نانوایی، امیدوارم نان را با هزینه مناسبی در اختیار همولایتیهای خود قرار دهم».

 

برای خانم ساداتی که با همت بلند خود یکی از مشکلات اصلی مردم بالاده و اهالی روستاهای اطراف را برطرف نموده اند، آرزوی تندرستی و موفقیت داریم و به ایشان و خانواده اش خسته نباشید میگوییم.

 

گفتن این نکته لازمست که نانوایی تازه تاسیس بالاده نیازمند حمایت و تشویق همه جانبه یکایک مردم بالاده، شورای اسلامی بالاده و مسوولان چهاردانگه و اهالی منطقه هست تا آتش تنورش برای پخت نان همیشه روشن بماند.

 

در چند سال گذشته و با برچیده شدن تنورهای محلی و سختیهای پخت نان محلی، اهالی بالاده از شهرهای کیاسر و ساری نان تهیه می کنند که با راه اندازی نانوایی بالاده این مشکل نیز برطرف میشود.

 

شمتاره تلفنهای ۰۹۱۱۵۷۰۱۱۳۸ و ۰۱۱۵۸۳۲۲۴۵۷ برای سفارش نان و کسب اطلاعات از زمان پخت نانوایی بالاده می باشد.

 

2 نظرات
  1. رفیق آزموده می گوید

    آزموده مدیر کجاست؟ چهاردانگه نیوز؟ سادوا؟ اگر چهاردانگه نیوز هست پس چرا تبلیغ سادوا رو می کنه
    …………………………………………
    چهاردانگه نیوز: آقای آزموده مدیر انجمن فرهنگی و سایت سادوای بالاده بوده و یکی از مدیران پایگاه خبری چهاردانگه نیز می باشند. نقل خبر از سایت های دیگر (حتی اگر متعلق به یکی از مدیران پایگاه خبری چهاردانگه باشد) در دنیای اطلاع رسانی امری رایج می باشد. زیرا یک گزارش یا خبر ممکنست ابتدا در سایت یک روستا منتشر شود و سپس بخاطر اهمیت آن در پایگاه خبری چهاردانگه نیز منتشر گردد و این بمعنای تبلیغ آن سایت نیست.

  2. رفیق می گوید

    آقای آزموده. ما شبانه روز کارمان بازدید از چهاردانگه نیوز است. میشه آخرین مطلبی که چهاردانگه نیوز به نقل از یک سایت محلی و یا یک وبلاگ محلی رو زده باشه برای من منتشر کنی. چهاردانگه نیوز فقط برای شما محلی است برای تبلیغ سادوا همین. امتحانش سخت نیست اگر به شما بگن بین سادوا و چهاردانگه نیوز کدام را انتخاب می کنی حتما سادوا را انتخاب می کنی پس عوام فریبی دیگر بس است.
    ………………………………………………..
    چهاردانگه نیوز: سایت سادوا یکی از فعالترین سایتهای بخش چهاردانگه است که حدود ۱۰ سالست فعالیت دارد. ضمن اینکه آقای آزموده خود از بنیانگذاران سایت چهاردانگه نیوز بوده و فعالیت ایشان و سایت سادوا بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه شما تحلیل و برداشت اشتباه خود را به عوامفریبی مردم تعمیم داده اید و این روش نادرستی است. مگر یک نفر نمیتواند در چند سایت فعالیت داشته باشد و از هر سایت در سایت دیگر نقل قول کند؟ همانگونه که بارها از پایگاه خبری چهاردانگه در سایت سادوا نقل قول شده است. اینکه نامش تبلیغ نیست و امری مرسوم در عرصه اطلاع رسانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.