پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آرامش بخشی و امید آفرینی قرآن _قسمت اول

0

آرامش بخشی و امید آفرینی قرآن _قسمت اول
************
مقدمه

در زندگی انسان هیچ نسخه شفابخش همچون آرامش و امید نیست، تداوم حیات، رسیدن به سعادت و کمال، راحتی و لذت انسان در پرتو آرامش و امید است. آرامش و امید سختی‌ها را آسان، تهدیدها را به فرصت، ضعف‌ها را به قوت، نقص ها را اصلاح، عزم و اراده را قوی و انگیزه‌ها را مضاعف می گرداند.

تجربه ثابت کرده است آرامش و امید افق‌های باز و روشنی به روی انسان می گشاید و عامل رهائی از بن بست ها و موجب کاهش ترس و اضطراب و سبب تلاش و کوشش برای رسیدن به اهداف عالیه است.

امید و آرامش دو گونه است؛ یکی امید و آرامش صادق و حقیقی که هماهنگ و منطبق بر واقعیت ها در عالم هستی و از پشتوانه قوی برخوردار است، و دیگری امید و آرامش کاذب و غیر واقعی که بر اساس اوهام و خیالات و حاصل وسوسه‌های نفسانی و القائات شیطانی است.

قطعاً ایجاد آرامش و امید حقیقی باید از سوی امیدآفرین صادق، آگاه، خبیر و قدرتمندصورت بگیرد ” وَ مَنْ اَصْدَقُ مِنَ الله حَديثا ” چه کسی راستگو تر از خدا سخن گوید. (نسا آیه ۸۷)
“إِنَّ اللهَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ”
خداوند بر انجام هر کاری توانا است (بقره آیه ۲۰)
خدائی که مبدء و مقصد و همه امور به دست اوست، خدایی که یادش آرام بخش دل ها و نامش امید آفرین است.

خداوند متعال راه های آرامش بخشی و امید آفرینی را در کتاب آسمانی خود، قرآن کریم نشان داده و همگان را دعوت به تدبر و به کارگیری آن ها نموده است.

آیات قرآن بهترین و پایدارترین آثار آرامش بخشی و امید آفرینی رادارا هستند و برای هر شخصی در هر موقعیت و شرایط زندگی تاثیرگذارند؛ مهم آن است که این آیات مورد توجه قرار بگیرد و در دل و جان انسان نفوذ پیدا کنند.

اکنون که مردم جامعه ما در شرایط خاصی قرار گرفتند، شدیداً نیاز به آرامش و امید دارند لذا در ماه مبارک رمضان هر روز یک آیه از آیات قرآن مطرح و پیام ها و نکته های آرامش بخشی و امید آفرینی آن را یادآور خواهیم شد.

امید است به برکت قرآن کریم آسایش و آرامش در جامعه حاکم گردد. انشاء الله

آیت الله سیداحمد میرعمادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.