پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آتش‌سوزی در یک هکتار از جنگل‌های رامسر/سهل انگاری و بی‌احتیاطی علت حریق

0


 حمیدرضا رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شهرستان رامسر با اشاره به اینکه در پی بی‌احتیاطی انسانی بخش‌های زیادی از جنگل‌های منطقه واچکلایه شهرستان رامسر طعمه حریق شد که با حضور نیروهای حفاظت منابع طبیعی،آتش‌نشانی، هلال احمر و نیروهای مردمی آتش مهار شد، گفت: متاسفانه مسافران و گردشگران با برپایی آتش موجب این آتش‌سوزی شدند.

 وی با اشاره به اینکه مساحت این آتش‌سوزی حدود یک هکتار بوده اظهار کرد این آتش‌سوزی به صورت سطحی بوده، گفت: درختان آتش نگرفتند و تنها برگ‌های سطح زمین دچار آتش‌سوزی شدند.

 رئیس منابع طبیعی شهرستان رامسر با اعلام اینکه به علت وزش باد شدید کنترل کردن این آتش‌سوزی سخت بود، افزود: اما با توجه به اینکه در زمان آغاز آتش‌سوزی نیروهای ما در محل حضور داشتند موفق به مهار آتش شدند.

 

 وی در پایان از همه مراجعه کنندگان به عرصه منابع طبیعی خواهش کرد که در طی مسیر خود هیچگونه آتش برپا نکنند که با توجه به شرایط جوی و باد شدید ممکن است قابل کنترل نبوده و خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد

 رحیمیان هشدار داد؛ طی ۲۴ ساعت آینده که وزش باد شدید خواهد بود مسافران و مردم که در جنگل حضور پیدا می‌کنند از غذاهای آماده استفاده کنند و  به هیچ عنوان آتش برپا کرد

 /۸۶۰۳۹/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.