پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جزئیات جرایم نقدی صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی + جدول

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست با موضوع جرائم نقدی قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی موضوع بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید برای سال ۱۳۹۴ که در جلسه مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۹ این شورا به تصویب رسیده بود، و در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ در روزنامه ی رسمی کشور ثبت شده بود به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران و از جانب آنها به شوراها و دهیاران روستا جهت اطلاع رسانی ابلاغ شد.

 

بر اساس بند (چ) قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶/۳/۱۶ (با اصلاحات مصوب ۱۳۵۳/۱۰/۳۰ و ۱۳۷۵/۹/۲۵) تعیین بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان از وظایف و اختیارات شورای عالی حفاظت محیط زیست است و بر اساس ماده ۱۸ همین قانون در مورد جرائم مذکور، سازمان محیط زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم، بعنوان شاکی خصوصی شناخته می شود.

 

پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه یکی از ناهگاهای بکر حیات وحش استان مازندران و کشور و همچنین پارک ملی کیاسر ( شاهدژ ) از معدود پارکهای ملی کشور می باشد که غنی از گونه های جانوری به ویژه گونه های بزرگ جثه ایران است.

 

در ادامه این مطلب می توانید لیست بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان را به تفکیک گونه و نام جانوران وحشی ایران مشاهده نمائید.

 

list-janevaran-94

list-janevaran-94-2

list-janevaran-94-3

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.