پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرمایه‌گذاری سفارت ژاپن برای تولید عرقی‌جات گیاهی در مازندران

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی مازندران از سرمایه‌گذاری مستقیم سفارت ژاپن برای تولید عرقی‌جات گیاهی در تیرتاش گلوگاه مازندران خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مجید بهادری از مشارکت ژاپن در تولید عرقی‌جات گیاهی در استان مازندران خبر داد.

 

وی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری در شرکت تعاونی بانوان تیرتاش گلوگاه قرار است، انجام شود.

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: در این طرح مقرر شد سفارت ژاپن ۲۳۰ میلیون تومان برای تولید عرقی‌جات گیاهی در تیرتاش سرمایه‌گذاری کند.

 

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده این طرح تا پایان سال جاری باید اجرایی شود.

 

بهادری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۱۵ شغل به‌صورت مستقیم و ۵۰ شغل دیگر به‌صورت غیرمستقیم در این منطقه اجرایی می‌شود.

 

وی یادآور شد: شرکت تعاونی تیرتاش گلوگاه ۴۰۰ عضو زن دارد که در تولید محصولات مختلف در حال فعالیت هستند، به‌دلیل انسجام این شرکت تعاونی و وجود زمینه مساعد برای سرمایه‌گذاری، سفارت ژاپن حاضر به فعالیت در این واحد تولیدی شد.

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی مازندران در ادامه به سرمایه‌گذاری ۹ هزار دلاری فائو در روستای ازباران فریدونکنار اشاره کرد و یادآور شد: این سرمایه‌گذاری برای بسته‌بندی محصول برنج سالم در این منطقه انجام شد.

 

وی بیان کرد: این طرح با نظارت و سرمایه‌گذاری فائو برای بسته‌بندی برنج سالم در حال فعالیت است، برنج‌های استاندارد پس از بسته‌بندی به بازار مصرف هدایت می‌شوند.

 

بهادری در ادامه به پیگیری بخش ترویج برای ایجاد صندوق خرد بانوان در نقاط مختلف استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این صندوق در برخی از نقاط استان ایجاد شد.

 

وی در تشریح ایجاد صندوق خرد بانوان روستایی مازندران، گفت: دولت برای هر صندوق ۲ میلیون تومان اعتبار اختصاص می‌دهد و بقیه اعتبار توسط بانوان تأمین و اعتبار این صندوق برای کمک به توانمندسازی بانوان روستایی اختصاص می‌یابد.

 

مدیر هماهنگی بخش ترویج مازندران از تأسیس ۷۰ صندوق خرد روستایی در استان با همکاری استانداری مازندران خبر داد و افزود: این صندوق مقرر شده بود که تا پایان امسال ایجاد شود.

 

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۳۵ صندوق خرد در سطح استان مازندران با مدیریت بانوان در مناطق مختلف روستایی در حال فعالیت است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.