پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۰۰ هزار خودرو باربری به «جی پی اس» مجهز می شود

0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ایوب سلیمانی در نشست با فرماندهان و مسئولان انتظامی استان مازندران در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در ساری، ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه رجب و بهار معنویت، از تکمیل پروژه” سپهتن “برای همه خودروهای باربری و عمومی خبر داد و افزود: دولت موظف شد در سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را به جی پی اس مجهز کند که تحقق این امر در نظم و انضباط ترددها به ویژه تردد خودروهای سنگین بسیار مؤثر است.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه افزود: دولت همچنین موظف شد که دوربین‌های ثابت و سیار شهری را توسعه دهد که در این خصوص توافقاتی با آنها داشتیم.

وی با بیان اینکه پایش تصویری در ارتقا انضباط آمد و شد و حضور فراگیر پلیس در صحنه نقش بسیار مؤثری دارد، افزود: دولت به ما قول داده تا ۱۵۰۰ دستگاه خودرو برای پلیس راه تأمین کند و ما روی این موضوع مصر هستیم.

سردار سلیمانی از قول قطعی دولت در این حوزه خبر داد و افزود: در حال پیگیری برای تقویت ناوگان پلیس راه و پلیس راهور هستیم و مجوز واردات خودرو را از ستاد کل نیروهای مسلح گرفتیم.

جانشین ناجا تاکید کرد: اگر این سه گانه را انجام دهیم، با ترسیم اطلس حوادث سال‌های اخیر و شناسایی و تمرکز بر نقاط حادثه خیز و مجهز شدن به ابزار و امکاناتی که دولت در اختیار ما خواهد گذاشت همچنین تجهیزاتی که خودمان داریم به موفقیت خواهیم رسید.

سردار سلیمانی با بیان اینکه نقش ما در تأمین این سه مؤلفه، مهمتر از نقش همه سازمان‌های حاکمیتی و گروه‌های مردمی است، ابراز امیدواری کرد: به یاری خدا و توفیق الهی در سال جاری نمایان‌تر از همه سال‌ها متناسب با شعار سال در این عرصه عمل کنیم و شاهد سالی سرشار از امنیت فراگیر، آرامش مثال زدنی، نظم و انضباط و قانونمداری باشیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اهداف و فلسفه راه اندازی قرارگاه نوروزی پلیس و نقش آن در برقراری نظم و امنیت، گفت: در ایام تعطیلات نوروز بیشتر مردم به مسافرت می‌روند و خانه‌های خود را خالی می‌کنند و در اماکن و معابر عمومی حضور دارند و بیش از هر زمانی به امنیت، آرامش و نظم و انضباط نیاز دارند.

وی افزود: مردم نیاز به سفری ایمن دارند و در طول سفر نیازمند امنیت مالی و جانی هستند به همین دلیل با ایجاد قرارگاه و بسیج نیرو به دنبال آن هستیم با ایجاد امنیت خدمت گزار خوبی برای مردم باشیم.

سردار سلیمانی، یادآور شد: امسال به دلیل انتظارات و فرامین مقام معظم رهبری، از حساسیت بیشتری برخوردار بود و اولویت‌های سال ۹۸ نیز با تدابیر فرمانده محترم نیرو تعیین شد و به تأیید حضرت آقا نیز رسید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: “جان باختگان ناشی از تصادفات باید به حداقل برسد و هیچ توجیهی وجود ندارد”. افزود: همه سازمان‌ها درگیر هستند، ولی ما پرچمدار این کار هستیم. در این حوزه نیز هدف گذاری کردیم و با درایتی که فرماندهان ما دارند و با برنامه ریزی و حضور مؤثری که در نقاط مرجع خواهیم داشت به دنبال آن هستیم تا بتوانیم آمار تصادفات و جان باختگان و مجروحان ناشی از حوادث رانندگی را به حداقل برسانیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تغییرات جوی و تردد زیاد در جاده‌ها عواملی هستند که می‌تواند در افزایش تصادفات نقش داشته باشند، افزود: با توجه به این شرایط در این استان و در کل کشور روند خوب است.

جانشین فرمانده ناجا، افزود: به مسئولان دولتی و حکومتی اعلام و رسانه‌ای کردیم تا با هماهنگی سازمان‌های ذیربط به نحوی عمل کنیم که حداقل ۲ هزار نفر از جان باختگان ناشی از تصادفات را در سال ۹۸ کاهش دهیم.

وی افزود: این در وضعی است که ما در یکی دو سال گذشته میزان کاهش تصادفات متوقف و اندکی با افزایش آمار جان باختگان مواجه بودیم که این یک کار جهادی را می‌طلبد، البته برخورداری از امکانات وتجهیزات را نیازمندیم که همه این موارد را به دولت و وزیر راه و همه عزیزان اعلام کردیم.

سردار سلیمانی از تجهیز خودروهای راهور و پلیس راه به سیستم جی پی اس و همچنین استفاده از دوربین البسه و دست افزارهای هوشمند در راستای هوشمند سازی پلیس خبر داد و افزود: در نظر داریم همه این امکانات را به نحوی توسعه دهیم تا همه کسانی که در مأموریت هستند از این امکانات بهره مند شوند. با افزودن این امکانات در ادامه سال موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

وی در ادامه به موضوع سرقت به خصوص در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: معمولاً در پایان ماه آخرسال و ایام تعطیلات نوروز سرقت‌های خرد کمی افزایش پیدا می‌کند، دلیل آن هم متأسفانه در سال گذشته به علت شرایط اقتصادی و دیگر موضوعات بوده است.

جانشین فرمانده ناجا، افزود: در سال جاری و شروع تعطیلات هدف گذاری کردیم که در حوزه سرقت به وضع سابق یعنی سال ۹۶ و ماقبل آن برسیم و تا امروز در کل کشور وضعیت مناسب است و با برنامه ریزی های انجام شده سرقت را کنترل و تعدیل کردیم.

وی افزود: استان مازندران به دلیل مسافر و مهاجرت پذیری و افزایش ترددها با وقوع سرقت بیشتری مواجه است و باید با همت بلند و تلاش بیشتر نسبت به پیشگیری و کاهش سرقت اقدام کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ما در سال جدید ۱۰ اولویت اساسی را مصوب و ابلاغ کردیم، افزود: یکی از این اولویت‌ها توجه خاص به روحیه، انگیزه و معیشت کارکنان خدوم ناجا است و ما شاهد و آگاه همه مشکلاتی که عزیزان ما دارند، هستیم.

وی افزود: پلیس با بیشترین کار و آسیب‌ها و کمترین برخورداری‌ها مواجه است که با حمایت فرمانده محترم ناجا در سال گذشته برخی از این کمبودها جبران شد و در سال جدید تلاش داریم تا با غلبه بر مشکلات و شرایط اقتصادی موجود، میزان فشار را کاهش دهیم تا قدرت تحمل آنها افزایش پیدا کند.

جانشین فرمانده ناجا به موضوع هوشمند سازی پلیس اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های ناجا موضوع «پلیس هوشمند» در آینده است چرا که معتقدیم روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نیست.

وی افزود: با تلاش مجاهدانه کارکنان در عرصه عمل به موفقیت‌های چشمگیرتری خواهیم رسید که مایه آرامش و آسایش خاطر ما خواهد شد و همان شود که حضرت آقا فرمودند: “نیروی انتظامی ویترین نظام و نیروهای مسلح است و اگر خوب عمل کند یعنی نیروهای مسلح و نظام خوب عمل کرده اند”.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در حوزه کارکنان ما دو جهت گیری اساسی خواهیم داشت، افزود: پلیس مقتدر و مهربان که متعلق به مردم و ولی نعمتان ما است و ما خدمتگزاری متواضع، فروتن، خدوم ملت هستیم و این خصوصیت پلیس تراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اعمال قانون، محدودیت، سخت گیری و ضابطه‌ای کار کردن پلیس برای آسایش و امنیت مردم است و پلیس دلسوز مردم می‌باشد.

سلیمانی با اشاره به ویژگی پلیس مقتدر گفت: اقتدار پلیس باید به صورتی نمایان و همه جانبه و بدون هیچ کوتاهی در مقابل تمام کسانی باشد که می‌خواهند امنیت، آسایش و آرامش مردم و نظم و انضباط جامعه را برهم بزنند.

جانشین فرمانده ناجا از حمایت همه جانبه نیروی انتظامی خبر داد و افزود: ما از پلیسی که با رعایت آداب و ادب و با جدیت در مقابل قانون گریزان و اخلالگران در نظم و امنیت جامعه مقابله خواهند کرد، حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: در ماه‌های اخیر بارها نشان دادیم، محکم در مقابل کسانی که در مقابل اعمال قانون پلیس ایستاده اند و از پلیس فیلم گرفتن و پخش کردند، ایستاده ایم و چنان قاطع و محکم ایستاده ایم که با همه وجود به عذرخواهی وادار شدند.

سردار سلیمانی با هشدار به کسانی که قصد تعرض و تعدی به پلیس را دارند، افزود: محکم و قاطع با هرگونه تعرض و تعدی نسبت به پلیس برخورد می‌کنیم چرا که پلیس باید مقتدر و سرافراز باشد و مردم به پلیسی که اقتدار نداشته و توان دفاع از حریم خود را ندارد، نمی‌توانند تکیه و اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه آرامش و آسایش مردم در سایه اعتماد و اتکا به پلیس است، افزود: مردم به پلیسی ایمان دارند که توانمند، حاضر و مشرف به همه امور و در صحنه است و پلیسی خدوم که با همه وجود می‌خواهد به مردم خدمت کند.

جانشین فرمانده ناجا، افزود: ما مظهر پلیسی دانا، توانا و خواهان خدمت به مردم هستیم و خواهیم بود و پلیس مقتدر مهربان حتماً باید این سه خصوصیت را داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.