پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چینی‌ها بر روی چه پروژه‌هایی در مازندران خرج می‌کنند؟

0

معاون اقتصادی استانداری جیانگ شی چین گفت: تسریع در اجرای پروژه پالایشگاه مازندران از سوی شرکتهای چینی در دست اجرا است و باید با سرعت دنبال شود و کمک برای تکمیل پالایشگاه مازندران انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، ون یانگ پنگ، در نخستین روز سفر دو روزه خود به مازندران و در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران در استانداری این استان، با بیان اینکه آمادگی برای تعامل و گسترش مناسبات با مازندران وجود دارد خواستار حمایت های لازم از سوی مسئولان دو منطقه در این بخش شد و گفت: به جهت فراهم بودن شرایط برای سرمایه گذاری در مازندران و گیلان، نمایندگانی از گروه های تجاری و اقتصادی برای بررسی و پایش مسائل به این استان سفر کرده اند.

وی با اشاره به وجود 4000 کیلومتر راه‌آهن در استان جیانگ شی چین، آن را فرصتی مناسب برای توسعه و گسترش سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: شرایط برای همکاری و تعامل بیشتر بین استان های ایران و چین آماده است و  باید از این فرصت استفاده کرد.

معاون اقتصادی استانداری جیانگ شی چین با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای استراتژیک منطقه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ساخت تجهیزات پروژه‌های زباله سوز از دیگر موارد برای توسعه سرمایه‌گذاری است و تاکنون نسبت به سرمایه‌گذاری در ۶۰ پروژه زباله سوز اقدام شده است.

حسن خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جلسه، از سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری از سوی شرکت های تجاری چینی در این استان خبر داد.

وی، یکی از اهداف این نشست را معرفی ظرفیت های استان مازندران برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی دانست و گفت: برای سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی جمهوری خلق چین آمادگی داریم و به دلیل ارتباطات بین جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین، فرصت برای سرمایه‌گذاری و تبادلات بین استان های دو کشور نیز مهیا بوده و مازندران در حوزه‌های راه‌سازی، پتروشیمی، صنایع و مواد معدنی آمادگی برای جذب سرمایه گذار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران در زمینه تولید برخی محصولات از جمله مرکبات، کیوی، برنج، مرغ و غیره رتبه اول کشور را دارد، ادامه داد: این استان در زمینه صنایع دستی و گردشگری سالانه شمار زیادی از مسافران و گردشگران را جذب کرده است.

خیریان پور افزود: مازندران بیش از سه میلیون و ۲۸۴ هزار نفر جمعیت دارد و با داشتن سه فرودگاه، سه بندر، ۳۸۳ کیلومتر راه آهن، ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و همجواری با کشورهای حوزه دریای خزر و تولید سالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی، مستعد برای سرمایه‌گذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: مازندران در زمینه صنایع تبدیلی و محصولات وابسته نیز جایگاه ویژه ای دارد و بنادر استان از طریق دریای خزر و رود ولگا با دیگر کشور مرتبط هستند.

وی تصریح کرد: زیرساخت های مناسب برای سرمایه‌گذاری در مازندران مهیا است و آمادگی داریم در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی در زمینه های مختلف، سرمایه گذاری‌های مشترک انجام دهیم و در زمینه خودروسازی، ریل و راه آهن آماده جذب سرمایه گذار هستیم.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.