پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاکسازی مسیرهای مواصلاتی و راههای روستایی در کجور/ قطع برق 30 روستا

0

بارش برف سنگین این نعمت الهی که از روز گذشته در اغلب نقاط کوهستانی استان آغاز شد، در بخش کوهستانی کجور نیز با حدود 30 تا 60 سانتی متر باعث مسدود شدن راه ها و قطع برق شد و در کنار مشکلاتی که به وجود آورد، موجب خوشحالی بسیاری از اهالی منطقه و به خصوص کشاورزان شد.

* مسدود شدن راههای اصلی و فرعی بخش کجور

فرماندار نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش برف سنگین از روز گذشته تا امروز در بخش کجور گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا و بارش برف، هماهنگی لازم جهت حضور و استقرار ادوات اداره راهداری، شهرداری های پول و کجور و نیز دهیاری ها و بخش خصوصی انجام شد.

«عبدالصمد صفرنژاد» افزود: بارش سنگین برف از ۳۰ تا ۶۰ سانت موجب مسدود شدن راههای اصلی و فرعی بخش کجور شد و همچنین مدارس ابتدایی این بخش نیز تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری و هماهنگی بخشدار کجور ادوات راهداری، شهرداری های پول و کجور و بخش خصوصی و دهیاران در حال پاکسازی و برف روبی هستند.

فرمانداری نوشهر اضافه کرد: از شب گذشته تعداد ۴۰ خودروی گرفتار در برف در مسیرهای منطقه توسط هلال احمر وراهداری امداد رسانی و رهاسازی شد.

صفرنژاد با تاکید بر اجتناب از سفرهای غیر ضروری به بخش کجور اظهار کرد: در صورت نیاز، رانندگان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ وسوخت کافی مجهز نمایند.

*پاکسازی مسیرهای اصلی جاده های کجور از برف/ تلاش راهداران جهت بازگشایی محورهای مواصلاتی بخش کجور

«رستم سیاسرانی» بخشدار کجور اظهار کرد: بارش برف سنگین موجب مسدود شدن راههای اصلی و فرعی بخش کجور شد؛ اما طبق هماهنگی های به عمل آمده خودروهای برفروب و نمک پاش اداره راهداری شهرستان نوشهر در قالب چند اکیپ در مسیرهای اصلی مشغول پاکسازی مسیرها هستند.

بخشدار کجور تصریح کرد: شهرداری پول و کجور با کلیه امکانات و نیروها، دهیاری ها، ادوات بخش خصوصی و شرکت شن و ماسه دشت نظیر در کنار راهداری مشغول پاکسازی مسیرها هستند.

سیاسرانی با بیان اینکه تلاش در جهت پاکسازی مسیرها ادامه دارد خاطر نشان کرد: بارش سنگین برف موجب قطع برق برخی روستاها شد.

وی گفت: بارش سنگین برف باعث پاره شدن برخی سیم های برق در روستاها و قطع برق در حدود ۲۵ تا ۳۰ روستا شد، کارکنان اداره برق کجور با چند اکیپ مشغول برطرف کردن مشکلات و اتصال برق هستند.

*بارش بیش از ۴۰ سانت در مسیر اصلی کجور/ نیروهای راهداری مشغول پاکسازی و نمک‌پاشی

سهیل درویش رئیس راهداری نوشهر نیزبا بیان اینکه در مسیر اصلی جاده های کجور بیش از ۴۰ سانت برف باریده است، گفت: میزان بارش در جاده های فرعی بیشتر است.

وی افزود: از روز گذشته سه اکیپ اداره راه در منطقه کجور مشغول پاکسازی و نمک پاشی مسیر هستند.

رئیس راهداری نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر مسیر جاده اصلی منطقه کجور تا حدی باز است اما تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

*پاکسازی معابر اصلی و فرعی ادامه دارد

«ولی‌الله قاسمی» شهردار پول نیز با اشاره به تلاش نیروهای شهرداری و اعضای شورای شهر در پاکسازی معابر گفت: از روز گذشته جلسه ستاد بحران در شهرداری تشکیل و در این جلسه هماهنگی جهت آمادگی های لازم مقابله با برف و پاکسازی معابر انجام شد.

وی افزود: یک دستگاه گریدر و بیل مکانیکی توسط نیروهای شهرداری از شب گذشته مشغول پاکسازی و برفروبی معابر اصلی و داخل شهر هستند

شهردار پول با اشاره به همکاری مناسب اعضای شورای شهر ابراز کرد: از شب گذشته برق چند نقطه از شهر به علت پاره شدن سیم های برق قطع شد که هماهنگی جهت اتصال مجدد با اداره برق انجام شد اما از آنجایی که در نقاط مختلف بخش کجور برق قطع شد ممکن است زمان بر باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.