پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سازمان آتش نشاني شهرداري ساري يكي از هفت سازمان برتر كشور

0

سازمان آتش نشاني شهرداري ساري از خودرو بسيار مجهز و پيشرفته اي براي امداد و نجات برخوردار است كه در كل كشور فقط آتش نشاني شهرداري تهران نمونه آن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري حسن كلانتري مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري مركز مازندران در گفتگويي ضمن تشريح برنامه ها و اهداف جديد سازمان خاطرنشان كرد: احداث و ايجاد يك ايستگاه جديد و نوسازي ايستگاههاي  موجود هم از برنامه هاي پيش رو مي باشد علاوه بر اين ارتقا بخشيدن به سطح آموزش و آمادگي جسماني پرسنل را هم در دستور كار داريم.

وي سپس از شناسايي و شناسنامه دار كردن نقاط بحران زاي سطح شهربه عنوان ديگر برنامه هاي سازمان مذكور ياد كرد و افزود: يكي از اين نقاط بحران زا بافت فرسوده ساري است كه بايد به گونه اي برنامه ريزي شودكه در صورت بروز هر حادثه اي بتوانيم با سرعت لازم و امكانات كافي در محل حاضر شويم اما آنچه در وراي تمام اين برنامه ها و فعاليت ها از اهميت بالايي برخوردار مي باشد و با جديت به دنبال آن خواهيم بود.

 مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري ساري ادامه داد:آموزش جامعه هدف يعني افراد ميان ۵ تا ۹ سال است چرا كه اين امر مي تواند در حوزه پيشگيري از حادثه هم سهم مهمي داشته باشد. نكته مهم ديگر فرهنگ سازي در جامعه براي نحوه فضاسازي جهت امداد و نجات و يا اطفاي حريق است به اين معنا كه در بسياري از حوادث فضايي كه از سوي برخي مردم ايجاد مي شود عمليات ماموران آتش نشاني را به شدت مختل و خدشه دار مي كند.بنابراين بايد اين فرهنگ را در جامعه ايجاد و نهادينه كرد كه در زمان بروز حادثه بهترين كمك مردم به ماموران ايجاد فضاي مناسب است .

كلانتري در بخش ديگري از اين مصاحبه تشكيل گروههاي موسوم به “آتش نشان افتخاري” را مورد توجه قرارداد و افزود: اين نكته مهم است كه هرخانه اي در ساري يك آتش نشان داشته باشد . براي تحقق اين امر هم برنامه ريزي شده است تا از طريق آموزش و برگزيدن آتش نشان افتخاري هرخانه اي در اين شهر به يك ستاد تبديل شود تا هنگام بروز حادثه در خانه يا محل سكونت آن فرد، وي بتواند تا زمان حضور ماموران آتش نشاني كارهاي اوليه را انجام دهد.

 وي پس از آن در پاسخ به سوالي درباره شرايط كنوني سازمان آتش نشاني شهرداري ساري گفت: اين سازمان نه تنها در مازندران حرف اول را مي زند بلكه درميان هفت سازمان برتر كشور قراردارد با اين همه آتش نشاني شهرداري ساري مي كوشد تا در كشور هم حرف اول را بزند اين يك شعار نيست بلكه يك ضرورت حتمي است زيرا كشور ما يكي از ۵ كشور حادثه خيز جهان بشمار مي آيد و مازندران و به تبع آن ساري هم يكي از ۵ استان و شهر حادثه خيز كشور است بنابراين بايد آمادگي خود را بالا ببريم البته اين نكته مهم و آرامش بخش را به مردم بزرگوار ساري عرض مي كنم كه خادمان آنها در اين سازمان اكنون براي مقابله با هر تعداد حادثه اي با هر ميزان وسعت و گستردگي آماده هستند بخصوص كه از خودرو بسيار مجهز و مدرني براي امداد و نجات و اطفاي حريق بهره مند هستيم كه فقط شهرداري تهران يك نمونه از آن را دارد. اين خودرو از تمامي ابزارهايي كه براي هرنوع حادثه اي در هر سطحي لازم است برخوردار مي باشد.

وي در پايان با اشاره به الحاق ده روستا به شهرداري ساري خاطرنشان كرد: خوشبختانه دو ايستگاه فعلي آتش نشاني در مجاورت اين روستاها هستند و ما هيچ نگراني از بابت امداد رساني به آنها نداريم ضمن آنكه مردم ساري بدانند تاكنون چندين بار از گلوگاه تا رامسر براي مقابله با حوادث ايجاد شده مشاركت داشته ايم بنابراين روستاهاي الحاقي نيز هيچ دغدغه اي براي ما ايجاد نمي كنند و با آمادگي كافي با حوادث احتمالي مقابله خواهيم كرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.