پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در مازندران برگزار می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احد جاودانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف گسترش عدالت فرهنگی، پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه برگزار می‌شود.

جاودانی افزود:مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه آن مشخص شود.

 وی افزود: برنامه‌های ارسالی می‌تواند شامل مجموعه فعالیت‌های اقدامات زیربنایی شامل تأسیس نهادهای مرتبط به کتاب‌خوانی ازجمله کتابخانه، واگذاری زمین، تأمین تجهیزات و امکانات زیربنایی و فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بیانجامد، باشد.

جاودانی افزود:متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تاثیر در پایداری ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا ، پوشش جمعیتی مناسب و توجه جدی به زنان، کودکان و نوجوانان از جمله مهمترین شاخص برای انتخاب روستاها و عشایر برگزیده دوستدار کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهارداشت:برای شرکت در این جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی، به همراه برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارسال شود.

وی افزود:تجلیل از 5 روستای برگزیده استان به همراه مساعدت فرهنگی 70میلیون ریالی و 20 روستای برگزیده کشور وارایه حواله 100 میلیون ریالی کتاب از جمله مزایای این جشنواره است.

 هیئت‌داوران جشنواره از میان نامزدان نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به‌عنوان «دوستدار کتاب» معرفی خواهد کرد. روستاهای برگزیده در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران موردتجلیل وحمایت های مالی 150 تا 200 میلیون ریالی و ارایه حواله  100 میلیون ریالی کتاب قرار خواهند گرفت.

 متقاضیان می توانند مدارک لازم را تا پایان وقت اداری 30 آذرماه ۱۳۹6 از طریق پست به دبیرخانه استانی به نشانی ساری، میدان امام خمینی(ره)، اداره کل فرهنگ وارشاد مازندران  (کد پستی : 4815838794) ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.