پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توصیه به کشاورزان برای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان

0

پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها برخی کشاورزان مازندران در کنار روزه‌داری و انجام عبادات مربوط به این ماه مشغول انجام نشاکاری هستند.

روزه گرفتن در این ماه مبارک باتوجه به ساعات طولانی روزه‌داری حکایت دیگری در مازندران دارد و کشاورزان تمام تلاش خود را می‌کنند در کنار انجام عملیات نشاکاری بتوانند به عبادات خود بپردازند.

کشاورزان مازندران روزه‌داری را در کنار نشاهای سبز برنج و نشاندن آن در دل زمین تجربه می‌کنند تا به امید روزی که بتوانند نشاهای سبز تبدیل به خوشه‌های طلایی شود.

کارشناس ارشد تغذیه دراین‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: ساعت طولانی روزه‌داری تحمل آن را برای روزه‌داران به‌ویژه مشاغل سخت و کشاورزان دشوار می‌کند.

راحله مجتبوی با بیان اینکه بیشترین مشکل در زمان روزه‌داری تشنگی است، اضافه کرد: باید در وعده‌های افطار تا سحر با توجه به ساعات طولانی روزه‌داری قندهای پیچیده و منابع فیبری سالاد، سبزی خوردن و جوانه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: مصرف سبزی خوردن و جوانه خرفه نیز توصیه می‌شود که منبع آب خوبی برای آب است و ظرفیت آب به‌تدریج در طول روزه‌داری در بدن فرد توزیع می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: در افطار تا سحر 4 تا 6 لیوان آب، چای کم‌رنگ، شربت‌های حاوی تخم شربتی با کمی عسل توصیه می‌شود.

مجتبوی تصریح کرد: رعایت این موارد برای آشپزها که کنار شعله آتش برای مدت طولانی آشپزی می‌کنند و نانوایان نیز توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: اگر حجم زیادی از سبزی خوردن در وعده افطار مصرف شود میل به غذا خوردن در افراد کاهش می‌یابد که در این زمینه بحث جایگزینی جوانه‌ها نیز مطرح بوده و تحمل فرد را در برابر تشنگی بالا می‌برد.

کارشناس ارشد تغذیه در پایان گفت: شاید برخی از مزایای روزه‌داری آگاه نیستند ولی باید گفت با روزه‌داری می‌توان از شیوع بیماری‌های غیرواگیر از جمله کبد چرب، دیابت نوع دو، فشار خون جلوگیری کرد که مهم‌ترین موضوع رعایت آداب غذا خوردن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.