پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جلسه بررسی مشکلات دهیاران بخش چهاردانگه

جلسه بررسی مشکلات دهیاران بخش چهاردانگه ساری با حضور دهیاران بخش و بخشدار و اعضای شورای بخش چهاردانگه و دیگر مدیران شهرستانی صبح امروز شنبه 22 فروردین 1394 در ساختمان بخشداری برگزار شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از تسنیم، جلسه بررسی مشکلات دهیاران بخش چهاردانگه ساری با حضور دهیاران بخش و بخشدار و اعضای شورای بخش چهاردانگه و دیگر مدیران شهرستانی  پنج شنبه 20 فروردین 1394 در ساختمان بخشداری برگزار شد.

 

نیروهای بومی در کارخانه سیمان کیاسر جذب شوند

اصغر عالیشاه  در جلسه بررسی مشکلات دهیاران بخش چهاردانگه در ساختمان بخشداری چهاردانگه ساری، اظهار داشت: در زمان اخذ مجوز کارخانه سیمان کیاسر نشست‌های را با اهالی روستای منطقه جهت همکاری با این واحد صنعتی انجام داده ایم و رضایت اهالی را برای احداث کارخانه در منطقه گرفتیم.

 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در بخش‌های فنی و اداری از نیروهای غیربومی استفاده شد و تنها در واحد خدماتی از نیروی بومی بکارگیری شد.

 

عالیشاه با بیان اینکه طرح تغییر الگوی کشت در منطقه چهاردانگه در دستور کار قرار دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی کلاس های آموزشی و ترویجی برای ترغیب کشاورزان منطقه به این طرح در منطقه برگزار کند.

 

عضو شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری در منطقه چهاردانگه در حد شعار باقی مانده است، از مسئولان گردشگری استان خواست تا به وضعیت گردشگری منطقه سرو سامان دهند.

 

عالیشاه با بیان اینکه 70 هکتار از اراضی شیبدار منطقه چهاردانگه به ایجاد باغ اختصاص یافت، افزود: جهاد کشاورزی از ایجاد باغات در اراضی شیبدار حمایت کند و به باغداران تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.

 

وی به مشکلات مجتمع آب‌رسانی پشتکوه منطقه چهاردانگه اشاره کرد و گفت: متاسفانه  تعدادی از روستاهای بخش چهاردانگه از آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری، با بیان اینکه وضعیت آب شرب منطقه چهاردانگه سالم نیست، افزود: متاسفانه عملیات کلرزنی آب  به صورت دائمی انجام نمی‌شود و همین امر سبب بروز  بیماری در افراد منطقه شده است.

 

زیرساخت‌های بهداشتی در منطقه چهار دانگه ساری مطلوب نیست

اسماعیل امینی  در جلسه بررسی مشکلات دهیاران بخش چهاردانگه در ساختمان بخشداری چهاردانگه اظهار داشت: جاذبه های گردشگری فراوانی در منطقه وجود دارد و دولت باید برای احیای این مناطق تسهیلات با سود پایین پرداخت کند.

 

وی افزود: مرکز 10 تخت خوابی کیاسر تنها یک مرکز بهداشتی است، انتظار ما این است که یک مرکز درمان در منطقه احداث شود.

 

بخشدار چهاردانگه ساری با بیان اینکه مرکز بهداشتی کیاسر با کمبود پرستار مواجه است، افزود:  متاسفانه فقط یک پرستار برای ارائه خدمات به بیماران در این مرکز وجود دارد که جوابگوی نیاز منطقه نیست.

 

وی، بر لزوم حذف پیچ‌های خطرناک در مسیر ساری-کیاسر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه روشنایی و خط کشی این جاده برای تردد وسایل نقلیه مناسب نبوده و در زمان مه گرفتگی تردد با مشکل مواجه می‌شود.

 

عضو شورای اداری بخش چهاردانگه ساری با بیان اینکه اقدامات مناسبی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در راستای تجهیز و ساخت مجتمع آبرسانی پشتکوه ساری صورت گرفته است، تصریح کرد: بهره برداری این پروژه برای بهرمندی 10 روستای پشت کوه در دستور کار قرار گیرد.

 

امینی از تغییر الگوی کشت در منطقه چهاردانگه خبر داد و گفت:  بزودی طرح سردخانه و انبار نگهداری محصولات کشاورزی در این بخش احداث می‌شود.

 

۴۰۰ ساختمان دهیاری در مازندران احداث می‌شود

جان الله عبدی اظهار داشت: دفتر امور روستایی استانداری مازندران سال گذشته عملکرد مطلوبی در سطح کشور از خود به جای گذاشته است که این موفقیت با مشارکت دهیاران استان محقق شده است.
 
وی از تدوین برنامه 5 ساله با رویکرد بهره‌گیری از پتانسیل مردم روستا در استان خبر داد و گفت: در سال جدید نیز موضوع اشتغال جوانان در روستاها پیگیری می‌شود.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه سفرهای آموزشی برای ارتقای دانش دهیاران در دستور کار قرار دارد، افزود:  همچنین دوره‌های آموزشی برای توانمند سازی دهیاران نیز در استان برگزار می‌شود.
 
عبدی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به مقصد در روستاهای استان را از دیگر برنامه‌های دفتر امور روستایی استانداری مازندران دانست و خاطرنشان کرد: ماشین حمل زباله به تعدادی از روستاهای استان جهت جمع‌آوری زباله واگذار شد.
 
وی بیان کرد: تفاهمنامه‌ای با منابع طبیعی، اداره کل گردشگری و محیط زیست مازندران منعقد کردیم تا عرصه‌های جنگل برای احداث پارک در بافت های روستایی به دهیاران واگذار شود.
 
عبدی با بیان اینکه 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها وجود دارد، افزود: نوروز امسال حدود 6 میلیون گردشگر در روستاهای مازندران اقامت و تردد کردند.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از ساخت 400 واحد ساختمان جدید دهیاری‌ استان در سال 94 خبر داد و گفت: همچنین امسال برای بیش از 100 روستا مجوز دهیاری صادر می‌شود.
 
عبدی با بیان اینکه 27 پروژه عمرانی در روستاهای مرکز استان در حال احداث است، تصریح کرد: از این تعداد 10 پروژه عمرانی در روستاهای بخش چهاردانگه وجود دارد.
 
وی، با بیان اینکه بخش چهاردانگه در زمینه کشاورزی و گردشگری از پتانسیل بالایی برخوردار است، افزود: طرح‌های کشاورزی وگردشگری برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه اقتصاد روستاها وابسته به کشاورزی و دامپروری است، گفت: آموزش و ترویج کشاورزی برای تغییر الگوی کشت باید در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.
 
وی از اختصاص یک دستگاه ماشین آتش نشانی به منطقه پشت‌کوه چهاردانگه ساری اشاره کرد و گفت: 8.5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات 57 بخش استان اختصاص یافت.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.