پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادارات مازندران نسبت به اجرای قانون حمایت از معلولان تمکین کنند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید سعید آرام امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان در متل بانک ملی بابلسر، اظهار داشت: 10 درصد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند و اگر جامعه این قشر را فراموش کند به توسعه و عدالت اجتماعی دست نمی‌یابد.

وی افزود: روز معلولان فرصت خوبی برای ارائه توانمندی‌های معلولان به جامعه و مسئولان است و این روز همچنین فرصت مناسبی برای مدیران است تا گزارش دهند که برای معلولان‌ چه اقداماتی صورت دادند.

آرام با تقدیر از نمایندگان مجلس به واسطه تصویب لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان، تصریح کرد: اگر‌ دستگاهی این قانون را اجرا‌ نکند قانون برای آن دستگاه مجازات تعیین کرده و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته واژه‌ معلول ندارند، بلکه ثمربخش بودن انسان‌ها بر مبنای نقش آن‌ها در تغییر و اصلاح ‌جامعه است، گفت: اکنون معلولان خود مطالبه‌گر در جامعه شده و دنبال محدودیت برای کسب جایگاه و مرتبت نیستند.

مناسب نبودن مبلمان شهری بابلسر برای معلولان

محمد اکبری زعفرانی، رئیس اداره بهزیستی بابلسر نیز با اشاره به اینکه در 12 آذر سال گذشته در روز جهانی معلولان از نمایندگان خواسته بودیم که لایحه حمایت از معلولان تصویب شود که این موضوع با حمایت نمایندگان مجلس انجام شد، گفت: بارزترین مشکل معلولان بابلسر، مناسب نبودن مبلمان شهری است.

وی با بیان اینکه بار سنگین مسئولیت رسیدگی به مشکلات معلولان را بر دوش شخص، نهاد و سازمان خاصی قرار ندهیم، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به بهزیستی و شرکت در طرح غربال‌گری ژنتیک، در کاهش معلولیت در آینده کمک کنند.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.