فیلترهای جستجو
فقط عبارات کاملا یکسان
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در خلاصه نوشته
فیلتر بر اساس نوع پست سفارشی
شهدا
yahya-sarparast
شهید یحیی سرپرست

اطلاعات این شهید اشتباه هست؟

loading...
بارکد ارجاع به این صفحه

اطلاعات

نـــــــــام

نـــام خانوادگی

نـــــام پدر

نــــام مادر

تاریــــخ تولــــــد

محــــل تولـــــــد

میزان تحصیلات

وضعیت تـــاهـــل

نـــــــام همســــر

وضعیت اولاد

تعداد فرزندان پسر

تعداد فرزندان دختر

شغــــــــل

هویتی

یحیی

سرپرست

رجبعلی

کشور

1 اسفند 1345

حسین آباد - بهشهر

راهنمایی

مجرد

-

ندارد

-

-

آزاد

اطلاعات

تاریخ شهادت

محـل شهادت

نحوه شهادت

ســـــن شهیــــد

مــــزار شهیــــد

تاریخ تدفین شهید

شهادت

16 آذر 1365

گیلانغرب

اصابت ترکش خمپاره

20

حسین آباد - بهشهر

19 آذر 1365

اطلاعات

عضــــــــویت

یگان خدمتی

رسته نظامــی

مسئولیت نظامی

تخصـــــــص

نظامی

بسیج

-

توپخانه

رزمنده

-

زندگی نامه شهید:

یحیی سرپرست فرزند رجبعلی در سال 1345 به دنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسه روستای حسین آباد شهرستان بهشهر، محل سکونت خانواده اش به پایان رساند. در دوره راهنمایی مشغول تحصیل بود که به علت مشکلات مالی نتوانست ادامه تحصیل بدهد و ناچار برای تامین هزینه های زندگی، دوشادوش پدر در امور کشاورزی فعالیت کردشد و پس از طی دوران آموزشی در تهران، به جبهه اعزام شد. هنگام رفتن به جبهه از همه حلالیت طلبید. سرانجام پس از ده ماه جنگیدن در جبهه گیلانغرب، رهسپار جبهه سومار شد و در غروب روز 30 آبان 1365 با ترکش خمپاره دشمن مجروح شد و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان صحرایی، بعلت جراحات زیاد، در حالی که در کما به سر می بُرد، به بیمارستان شهید مصطفی خمینی تهران منتقل شد ولی معالجات پزشکی اثر نداشت و یحیی پس از 15 روز در تاریخ 16/09/1365 به شهادت رسید. پیکرش  در بهشهر و در گلزار شهدای حسین آباد در کنار دیگرشهدا به خاک سپرده شد.

وصیتنامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون »

با سلام و درود بر امام زمان (عج) و نائب برحقش امام خمینی و سلام و صلوات بیکران حضور شهیدان فاتح و سلام و درود بر رزمندگان پرتوان اسلام  و سلام و درود بر خانواده ها ی معظم شهدا. قبل از اینکه قلم را روی کاغذ بگذارم، باید بگویم که اسلام احتیاج به خون دارد. باید همه مان و همه ی هستیمان، فدای اسلام عزیز گردد. با دلی سرشار از نور خدایی و قلبی پرتوان می آیم، پس تو مرا بپذیر و ناامید از درگاهت مران و اما سخنی با تو پدر مهربانم، پدر عزیزم و زحمت کشم! می دانم که برایم مشکلات زیادی کشیدی تا مرا به اینجا رسانده ای؛ چه سختی هایی پیش رویت آمد ولی خم به ابرو نیاوردی و آن را برای فرزند دلبندت ظاهر نکردی و همیشه گفتی؛ امید زندگیم شما فرزندانم هستید. اکنون نوگلی از گلستان زندگیتان به سوی خدا رفته اما هیچ وقت نگران نباش و خدا دعای این قربانی را از تو بپذیرد .

تو ای مادرغمدیده ام، مادر ستمدیده ام! از داغ فرزند عزیزت شیون مکن و صبور باش که خداوند صابران را دوست دارد.

ای برادران حزب اللهیم! همیشه تقوی را پیشه کنید و بدانید که شما پیش خدا خیلی معظم هستید و به حرفهای پدر و مادر گرامی گوش کنید و با آنها مهربان باشید و اسلحه ی از دست افتاده ام را بردارید و راهم را ادامه دهید .

عبدالخالق جان! فرزندان خود را خیلی خیلی خوب و اسلامی تربیت کن و تحویل اسلام بده. تو ای زن برادرم! من و تو خیلی حرفها با هم داشتیم و همیشه با شما درباره ازدواجم صحبت می کردم، تو می گفتی من کلّه قند بزرگی برایت گذاشتم که دوست دارم برای عروسیت بکار ببرم  اما این کله قند را برای روز عزایم که همچون عروسی است، بکار ببرید!

و شما ای خواهران مهربانم! ای زینبیان زمان! با حجاب اسلامی خود در مجالس شرکت کنید و هیچ گاه دست از عبادت خدا برندارید! من شما خواهرانم را می شناسم که چقدر اسلام عزیز را دوست دارید، پس همیشه اینطور باشید و برای اسلام عزیز دفاع کنید! خواهرانم! به بچه های کوچکتر از خودمان درس بیاموزید که سربار جامعه نشوند و همیشه پشتیبان انقلاب باشید.

و اما سخن دارم با دوستان عزیز که تا اسلحه از دست افتاده مرا بردارید و به میدان نبرد بروید! امیدوارم که راهم را که راه حسین (ع) است، ادامه دهید.

شما فامیلان مهربانم! به خانواده دلداری بدهید؛ هر چند که خانواده ام مانند کوه مقاوم هستند و از شهادت باکی ندارند.

در آخر از همه ی شما می خواهم که مرا ببخشید و مورد عفو خودتان قرار دهید.

درضمن مرا در کنار دیگر شهدای حسین آباد دفن نمایید .

« والسلام »

ویدئویی برای نمایش وجود ندارد.
صوتی برای نمایش وجود ندارد.

شما می توانید اگر در اطلاعات این شهید اشتباهی مشاهده کردید آن را اصلاح کرده و برای ما ارسال کنید. اطلاعات شما نزد ما محفوظ خواهد بود

شهید یحیی سرپرست
yahya-sarparast

ارسال اطلاعات شهید

شهید یحیی سرپرست

وب سایت شهدا گرانقدر چهاردانگه | 4dangehnews.ir/shohada

از این که اطلاعات این شهید را ارسال کردید از شما سپاسگزاریم