پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

" بلیران " بهشت گمشده مازندران+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، بلیران منطقه زیبا و دیدنی در بخش دشت‌سر شهرستان آمل واقع شده که در دل جنگل‌های مرکزی استان مازندران قرار دارد. این منطقه بکر در 15 کیلومتری جاده قدیم آمل به بابل، در ورودی روستای فیروزکلا بخش دشت‌سر آمل است که منتهی به کوه و جنگل می‌شود.

منطقه‌ای که سالانه بسیاری از توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند؛ برای ورود به این منطقه زیبای گردشگری در ابتدا با ایستگاه ورودی روبرو می‌شوید باید به مبلغ 2 هزار تومان پرداخت کنید تا از مزایای این جنگل باشکوه بهره‌مند شوید، مبلغ ورودی این منطقه در فصل تعطیلات افزایش می‌یابد اما نمی‌دانیم که این دریافتی از هر گردشگر در چه امری صرف می‌شود در حالی‌که با مشاهده از هر نقطه از این منطقه دیدنی با چهره نازیبای دپوی زباله مواجه می‌شوید.

بلیران منطقه‌ای که با سفر در هر فصلی با زیبایی‌های خاص روبرو می‌شوید و موجب می‌شود تا یک روز دلنشین را در این منطقه بگذرانید متاسفانه با امکانات ناچیزی اداره می‌شود.

این بهشت گمشده مازندران که در سال 87 به عنوان منطقه دو گردشگری کشور مورد تصویب درآمده بود به دلیل کمبود امکانات رفاهی برای پذیرای گردشگران با قطب صنعت گردشگری فاصله زیادی دارد.

گلایه اهالی بلیران از نبود امنیت در راه دسترسی

در انتهای این منطقه زیبا روستایی وجود دارد و اهالی روستا با دامپروری و کشاورزی روزگار می‌گذارنند اما با ساخت و سازهای غیراصولی و کم‌توجهی مسئولان امر به ویژه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، این منطقه از بافت سنتی خود فاصله گرفته است.

روستایی که در آن طرف رودخانه‌ای به نام گرمارود یا گرمرو واقع شده و برای دسترسی به روستا باید از یک پل عبور کنید، پلی که معلوم نیست از چه زمانی نیمه کاره رها شده است، مردم روستا یا گردشگران نیز هنگام عبور از این پل به همراه وسایل نقلیه خود با ترس و دلهره مواجه هستند.

اهالی منطقه‌ای که رزق و روزی‌شان با دامپروری تامین می‌شود متاسفانه با مشکل ازیاد سرقت احشام روبرو هستند و با وجود گزارش‌های بسیار به نیروی انتظامی همچنان سرقت احشام در این منطقه پایان نیافته است.

نبود امکانات رفاهی و خدماتی در منطقه گردشگری بلیران

هنگام گشت و گذار در این منطقه بکر با گروهی از گردشگران برخورد داشتیم که یکی از این گروه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با ابراز تاسف از کمبود امکانات رفاهی و خدماتی در منطقه بلیران اظهار داشت: برای دومین بار از تهران به این منطقه آمدیم تا از جنگل و کوه بهره‌مند شویم.

وی افزود: با وجود آلودگی‌های تهران واقعا از هوای پاک و زیبایی‌های این منطقه لذت بردم اما متاسفانه به نظافت این منطقه توجهی نمی شود و در برخی از نقاط زباله انباشته شده است.

یکی دیگر از این گردشگران نیز به خبرگزاری تسنیم گفت: با توجه به داشتن منزل مسکونی در مناطق دیگر، برای استفاده از بلیران همیشه این منطقه را ترجیح می‌دهیم.

وی یادآور شد: چیزی که مورد توجه است اینکه در ابتدای منطقه ورودی دریافت می‌شود منتهی این دریافتی برای امکانات منطقه هزینه نمی‌شود زیرا می‌توانند به راه‌اندازی آلاچیق و ساخت پل بین رودخانه بپردازند تا گردشگران از آن طرف جنگل نیز دیدن کنند.

این گردشگر افزود: مسئولان امر باید به منطقه رسیدگی کنند تا خانواده‌هایی که برای گردش می‌آیند از امکانات بهره‌مند شوند و منطقه زیبای بلیران استفاده ببرند.

گزارش از کبریا مقدس و میلاد عظیمی

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.