پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از ۲۰ کیلومتر از حریم رودخانه تلار اصلاح و آزاد شد

0

هادی نیک اختر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت کیلومتر از مسیر اصلاح شده در شهرستان سیمرغ است و ۱۶ کیلومتر دیگر از این مسیر هم باقی مانده که تا سه ماه آینده اصلاح می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهنمیر چهار کیلومتر آزادسازی رودخانه تلار انجام شده است، گفت: در حال حاضر چهار کیلومتر از مسیر رودخانه تلار در شهرستان سوادکوه شمالی، پنج کیلومتر از شهرستان سوادکوه و ۵۰۰ متر از رودخانه تلار در خطیرکوه اصلاح و آزاد شده و بقیه مسیر هم در حال انجام است.

نیک اختر با اعلام اینکه بعد از وقوع سیلاب مسیر رودخانه تلار در شهرستان قائمشهر آزادسازی انجام نشده است، گفت: هم اکنون طرح و پیمانکار آماده است و به محض دریافت مجوزهای لازم، ادوات در این مسیر هم مستقر و کار آغاز خواهد شد.

طول رودخانه تلار در شهرستان قائمشهر ۲۵ کیلومتر است که از این میزان ۶ کیلومتر در محدوده شهری و بقیه در محدوده روستایی است.

وی گفت: با آزادسازی حریم رودخانه، عرض رودخانه گشاد، گذر آب آرام و مسیر روستاها هم دچار آب گرفتگی نمی‌شوند.

نیک اختر با بیان اینکه قبل از وقوع سیلاب یکسری اقدامات در رودخانه تلار انجام شده بود، افزود: برنامه ریزی طرح ساحلی و اعتبارات لازم را برای لایروبی رودخانه تلار گرفته ایم و در شهرستان بهنمیر صددرصد نقاط آسیب پذیر را شناسایی و اصلاح مسیر را انجام داده ایم.

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ، بیان کرد: از ۶ کیلومتر مسیر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ سه کیلومتر اصلاحات انجام شد، اما در بقیه مسیر به دلیل وجود مشکلات حاشیه نشینان متوقف شد. اگر با این مشکل مواجه نمی‌شدیم بخش اعظم از رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ ایمن می‌شد.

وی افزود: در شهرستان قائمشهر سه نقطه آسیب پذیر رودخانه تلار اعم از بارفیکلا، قلزم کلاً و تالار پشت اصلاخ مسیر انجام شده است.

طول رودخانه تلار از گدوک تا بهنمیر ۱۶۳ کیلومتر است.

۷۳۳۴/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.