پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

80 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری مازندران تبدیل به مصالحه شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: تحقق اصل جامعه محوری در برقراری نظم و امنیت فردی و عمومی و تحول در نگاه پلیس به جامعه، لزوم تدوین راهبردهایی را می‌طلبد تا ناجا بتواند از امکانات و ظرفیت‌های ارزشمند مردمی در این راستا بهره‌مند شود.

وی افزود: نگاه جامعه محوری پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی از رویکردهای مهم نیروی انتظامی بوده که با هدف جلب رضایت مردم و تحقق پلیس مردمی برای ارتقا سرمایه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

میرفیضی راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها را از جمله اهداف نیروی انتظامی در تحقق این امر، در کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: اقدامات مراکز مشاوره و مددکاری پلیس در مراکز انتظامی و کلانتری‌ها با هدف جلب رضایت مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و از نتایج این رویکرد حل و فصل اختلافات خانوادگی است.

وی از مراجعه هشت هزار و 834 نفر به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان و دو هزار و 696 نفر به مرکز مشاوره آرامش استان در شش ماهه گذشته خبر داد و گفت: مشاوره خانوادگی، روانشناختی، روان‌سنجی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره فردی، مسائل روحی و روانی و سایر مسائل اجتماعی از مهم‌ترین خدمات این مرکز به شمار می روند.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: 80 درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی و مرکز مشاوره آرامش استان منجر به مصالحه شد که به ترتیب اختلافات خانوادگی، مسائل حقوقی و نزاع و درگیری از مهم‌ترین موضوعات طرح شده در این مراجعات بوده است.

میرفیضی آموزش خانواده‌ها و سایر اقشار اجتماعی را از مهم‌ترین مولفه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: با برگزاری 78 جلسه آموزشی برای اقشار مختلف در سطح مساجد، کانون‌های فرهنگی در شش ماهه گذشته برگزار شد و در مجموع چهار هزار و 345 نفر به صورت چهره به چهره از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی آموزش مهارت‌های زندگی شامل کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر، مهارت جرات مندی، مهارت رفع مسئله و غیزه را از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.