پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

50 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان مازندران اختصاص یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد حسین‌زادگان امروز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان و بازسازی زیرساخت‌ها در کنار برنامه‌ریزی برای صادرات مرکبات را دو اولویت مهم کنونی استان دانست و اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان که بیشتر مربوط به غرب استان است ادامه دارد.

وی با اینکه یکی از مشکلات سیل در مازندران کم توجهی رسانه‌ای و مسئولان کشوری به خسارت‌های پنهان آن است، افزود: هر سیلی که در مازندران جاری می‌شود، سبب از بین بردن بخشی از خاک استان می‌شود که بیشترین ارزش را برای اقتصاد این استان دارد.

حسین‌زادگان تصریح کرد: میزان خسارت سیل در مازندران باید متفاوت دیده شود بر اینکه هم ارزش خاک مازندران بسیار بالا بوده و اینکه خاک تخریب شده نیازمند سرمایه‌گذاری فراوان برای بازگشت به چرخه کشت و کار است.

وی صادرات را از رویکردهای مهم در حوزه اقتصاد برشمرد و تاکید کرد: موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان تسهیل شود.

سرپرست استانداری مازندران گفت: در سیل اخیر استان مازندران 50 میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض از سوی دولت به استان اختصاص داده شد که صد درصد این اعتبارات تخصیص پیدا کرد.

حسینزادگان افزود: 23 میلیارد تومان بلاعوض و 86 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز به این امر اختصاص پیدا کرد.

وی به خدمات ارزنده محمد اسلامی استاندار سابق مازندران اشاره و ریل‌گذاری در حوزه تولید، پروژه‌های عمرانی و میز خدمت را از جمله اقدامات او در دوران مسئولیتش در استانداری مازندران نام برد و گفت: چارچوب‌ها و اولولیت‌بندی‌هایی که وی ترسیم کرده بود همچنان پابرجاست و باید رعایت شود.

سرپرست استانداری مازندران با بیان اینکه تا تعیین استاندار جدید وظایف استانداری بر عهده سرپرست استانداری است گفت: این طور نباشد مردم تصور کنند که استان بلاتکلیف است؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی در انجام امور مردم عزم جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: کارها باید طبق برنامه‌ریزی‌ها و زمان‌بندی‌های تعیین شده ادامه یابد و نبود استاندار نباید هیچ وقفه‌ای در کار و خدمت‌رسانی ایجاد کند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه یکی از مشکلات استان بحث واگرایی و اختلافات استانی بود و همچنان وجود دارد تاکید می‌شود که مدیران از این موضوع پرهیز کنند، ادامه داد: نگاه مدیران در مازندران باید توسعه‌ای باشد و داشتن نگاه بودجه‌ای و اعتباری نمی‌تواند مشکلی از استان برطرف کند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.