پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

44درصد زنان مازندرانی بالاتر از میانگین کشوری چاق هستند

0

رئیس دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نرخ چاقی در زنان با سن بالای 18 سال ساکن در استان مازندران 44 درصد است و این در حالی است که نرخ این مشکل در کشور حدود 30درصد است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، افشین استوار در بازدید معاون وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری افزود: 42 درصد زنان در استان مازندران فعالیت فیزیکی کافی به میزان حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی برای 5 روز در هفته ندارند.

وی تصریح کرد: از عوارض مهم چاقی و کم تحرکی ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت و فشارخون بالا است و آخرین بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور نشان داده است که 16.1درصد از زنان مازندرانی بالای 25 سال دیابت دارند و همچنین 36 درصد فشارخون بالا و 32 درصد چربی خون بالا دارند.

استوار اضافه کرد: مشکلات فوق به الگوی زندگی افراد مرتبط است و به نظر می‌رسد علت اصلی این مشکلات به تغذیه نامناسب و الگوی غذایی و همچنین پایین بودن ورزش و فعالیت فیزیکی باز می‌گردد.

رئیس دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت مسئولیت بخش‌های مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها را برای ایجاد فضای مناسب در جهت افزایش تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی زنان و همه افراد جامعه را بسیار مهم شمرد و گفت: با آگاهی مردم از وضعیت سلامت در این استان تک تک افراد جامعه برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت خود باید اقدام کنند زیرا بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، فشارخون بالا، چربی خون بالا، سکته های قلبی و مغزی و سرطان ها از مشکلات جدی سلامت در کشور و استان مازندران است و آمارهای موجود نشان می‌دهد مشکلات در زنان نسبت به مردان بیشتر است.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.