پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

43 هزار مسافر نوروزی از موزه‌‌های مازندران بازدید کردند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۱، چهار میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۳۷ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۳ نفر در هتل‌ها و دو هزار و ۴۵ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶۱۴ نفر در مهمانپذیرها، ۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر در هتل آپارتمان، هشت هزار و ۲۲۸ نفر در اقامتگاه‌های بومی‌گردی، یک میلیون و۶۲۲ هزار نفر در خانه مسافرها، ۱۲۶ هزار و ۶۴۰ نفر در اقامت‌گاه‌های موقت، ۱۴ هزار و ۷۱۸ نفر در اقامت‌گاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۴۳ نفر در سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۱۷۵ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۶۱ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد، گفت: ۷۸ مورد بازدید هم از رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی انجام شده است.

این مسؤول اظهار کرد: ۳۹ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا روز گذشته داده شد.

ایزدی بیان کرد: یک میلیون و ۱۰ هزار و ۷۲۵ بازدید جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی از سوی مسافران نوروزی انجام شده است که ۵۷ هزار و ۸۳۸ مورد از اماکن تاریخی، ۵۵ هزار و ۱۶۵ مورد از اماکن تفریحی، ۴۵۰ هزار مورد از صنایع دستی و ۴۳۴ هزار و ۹۹۳ مورد از مراکز طبیعی و ۴۳ هزار و ۶۱۹ مورد از موزه‌های استان مازندران بازدید انجام شد.

 /۸۶۰۳۵/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.