پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

424 تغییر کاربری غیر مجاز در بابل/آزادسازی 19 هزار متر مربع زمین کشاورزی

0

محسن علی‌گل زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده سه و تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، نیمه‌نخست امسال ۴۲۴ حکم قضایی قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بابل اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۴۶۴ مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آزاد سازی و قابلیت کشت پیدا کرد.

وی با اشاره به صدور ۳۴ مورد حکم قضایی قلع و قمع به مساحت ۱۱ هزارو ۴۶۰ متر مربع در ۶ ماه اول امسال، اظهار کرد: رای صادر شده تغییرکاربری غیرمجاز به نفع بخش کشاورزی این شهرستان ۱۶۸ مورد به مساحت ۳۶ هزار و ۶۴۹ مترمربع بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به ۵۴۴ مورد پاسخ به استعلامات دفاتر اسناد رسمی، گفت: ۲۷ مورد مجوز صادره از کمیسیون تبصره یک و چهار ماده یک  به مساحت ۲۶ هزارو ۷۸۰ مترمربع و ۱۷۱مورد تشکیل کمیسیون تقویم اراضی به مساحت ۸۸ هزارو ۸۴۶ متر مربع  و ۱۳۰ مورد تشکیل پرونده جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ۸۱ هزارو ۹۳۷ مترمربع را ازدیگر اقدامات انجام شده این مدیریت در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی برشمرد.

 علی‌گل زاده با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی می‌تواند به عنوان فعالیت‌های اقتصادی نقش موثری در ارتقاء در آمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار و امنیت غذایی داشته باشد، اظهار کرد: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان به طور مستمر در حال رصد فعالیت های بخش کشاورزی است.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.