پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقبال شهرداری ساری از زندانی ایرانی، امریکایی

نادر مدانلو پس از آزادی از زندان امریکا و مراجعه به ایران، پنج‎شنبه در ساختمان عمارت شهرداری ساری مورد استقبال شهردار و میهمانان مازندرانی قرار خواهد گرفت.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از تابناک مازندران، پس از توافق برجام و با آزادی نادر مدانلو مشهور به پروفسور مدانلو شهروند امریکایی ایرانی‎تبار از زندان امریکا، وی به ایران مراجعت کرده است و قرار است پنج‎شنبه در ساختمان عمارت شهرداری ساری مورد استقبال شهردار و میهمانان مازندرانی قرار گیرد.

وی متولد شهر جویبار مازندران و تحصیل کرده در ایالات متحده امریکا است که ۶ سال پیش به اتهام کمک به برنامه فضایی ایران زندانی شد.

روزنامه واشینگتن‎پست نادر مدانلو را که در محله پوتومک در حومه واشینگتن دی سی ساکن است، رئیس پیشین یک کمپانی ماهواره‌ای در ایالت مریلند معرفی کرده است.

منابع غربی مدعی‎اند او به همراه ۵ نفر دیگر متهم‎ شده بودند که با تاسیس یک شرکت ساختگی، برخی قطعات، تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد نیاز برنامه‌های فضایی ایران را به این کشور انتقال داده‌اند و از جمله برای یک ماهواره دوربین‎دار ایران که در سال ۲۰۰۵ پرتاب شد دوربین‌هایی تهیه کرده و در اختیار ایران قرار داده‌اند.

این روزنامه همچنین مدعی شد مدانلو در پرونده‎ اعلام ورشسکتگی ساختگی و استفاده از تکنولوژی امریکایی برای روسیه و زادگاه خود ایران محاکمه شده است.

سایت رادیو فردا نوشت: «دادستان دادگاه فدرال در مریلند آمریکا روز سه شنبه در سخنانی خطاب به هیات منصفه، خواستار محکومیت نادر مُدانلو، یک مرد آمریکایی- ایرانی تبار به اتهام کمک به پرتاب نخستین ماهواره ایران شد.»  

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این مورد نوشته بود نادر مدانلو، ۵۲ ساله متهم است که با واسطه‎گری غیرقانونی بین ایران و یک شرکت روسی، تلاش کرده تحریم‎های آمریکا در ارتباط با برنامه فضایی ایران را در ازای دریافت ۱۰ میلیون دلار نقض کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.