پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

30 میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، سرهنگ پاسدار ذبیح‌الله پهلوانی اظهار داشت: قاچاق نوعی اقدام تروریستی بوده که هدف آن تخریب ریشه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه، هدف دیگر قاچاق رشد تجمل‌گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است، افزود: به منظور مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات ملی، طرح‌های مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان به اجرا در آمد.

مفخمی از کشف 29 میلیارد و 920 میلیون ریالی کالای قاچاق در استان در یک ماهه گشته خبر داد و تصریح کرد: شش هزارلیتر سوخت، 121 هزار نخ سیگار، هفت دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 135 دستگاه لوازم و تجهیزات رایانه ای قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

وی کشف 62 تن چوب جنگلی قاچاق، دو هزار شاخه گیاه چلم و 89 تن برنج خارجی را از دیگر موفقیت‌های این طرح‌ها برشمرد و گفت: قاچاق کالا تخریب زیربنای اقتصاد کشور و نادیدده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

مفخمی با بیان اینکه پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی‌های ملی است، تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و همه آحاد جامعه برای مقابله با آن مسئول هستند از مردم خواست برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هرگونه مسائل امنیتی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.