پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

3 میلیارد ریال چوب‌های جنگلی قاچاق در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق خصوصا قاچاق منابع ملی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق چوب‌های کمیاب و گرانقیمت و فروش آن برای تولید ذغال به صورت باندی، موضوع را دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس آگاهی دریافتند، متهمان چوب آلات جنگلی از نوع طق را به صورت غیرقانونی از استان‌های سمنان و خراسان جنوبی به این استان انتقال داده و در مکان‌های فاقد پروانه به ذغال تبدیل می‌کنند و به فروش می رسانند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: پس از دریافت این اطلاعات و شناسایی متهمان به قاچاق چوب و محل دپوی چوب آلات جنگلی قاچاق با هماهنگی قضایی و همکاری نمایندگان منابع طبیعی استان،کارگاه تهیه و تولید ذغال در حاشیه شهر ساری مورد بازرسی قرار گرفت.

مفخمی، افزود: در بازرسی از این کارگاه 30 تن چوب آلات جنگلی قاچاق به همراه 12 تن ذغال بسته‌بندی شده و در حال بهره برداری و آماده پخت کشف شد.

وی بیان کرد: اموال مکشوفه به ارزش ریالی سه میلیارد و 480 میلیون ریال کشف و ضبط این اموال با هماهنگی قضایی تحویل عوامل منابع طبیعی استان شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

 / ت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.