پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

3 مشکل اساسی مازندران سبز/۲۷ سایت دفن پسماند استانداردی ندارند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پسماند، فاضلاب‌های خانگی و تخریب، تجاوز و تصرف در منابع ملی و طبیعی از مسائل عمده استان مازندران محسوب می‌شوند.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در این‌باره در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پسماند، فاضلاب‌های خانگی و تخریب، تجاوز و تصرف در منابع ملی و طبیعی از مسائل عمده استان مازندران محسوب می‌شوند که در این زمینه باید تدبیر جدی اندیشیده شود.

وی افزود: مدیریت اجرایی بحث زباله در شهرها توسط شهرداری‌ها در روستاها توسط دهیاری‌ها و شوراها و در مناطق خارج از محدوده شهر و روستاها توسط بخشداری‌ها و راهداری هستند و  دستگاه ناظر عالی که قانون پیگیری می‌کند محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه ۲۷ سایت دفن پسماند وجود دارد که تمام این سایت‌ها فاقد استانداردهای لازم هستند، اضافه کرد: حفظ زیبایی ، جاذبه‌ها و ظرفیت تولیدی استان مازندران نیازمند توجه ویژه به مقوله محیط زیست است.

این مسؤول با بیان اینکه در بحث پساب‌های خانگی شرکت‌های آب و فاضلاب و شهرداری موظف و محیط زیست نظارت را برعهده دارد، اضافه کرد: البته دستگاه ناظر بر کیفیت منابع طبیعی و منابع ملی مهم دستگاه موظف منابع طبیعی است از آنجایی که تعادل اکولوژیک را َضربه می‌زند محیط زیست ورود  پیدا می‌کند.

ابراهیمی کارنامی با تاکید بر اینکه مدیریت این مسائل فرابخشی است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با استقرار صنایع در استان نیز باید گفت ما به دنبال توسعه هستیم البته توسعه پایدار مدنظر است تا در سالی که باعنوان جهش تولید نامگذاری شده به استقرار صنایع کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه محیط زیست به هیچ وجه مخالف توسعه استان نیست اما ضوابط و ملاحظات زیست محیطی باید رعایت شود،گفت: اینکه همزمان با افتتاح واحد صنعتی همزمان سیستم کنترل آلودگی آن واحد به بهره‌برداری باشد به معنای فرهنگ جهش تولید است و محیط زیست نیز در این زمینه استقبال می‌کند.

 /۸۶۰۳۴/ع

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.