پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

25 میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه، هدف قاچاق رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است، اظهار داشت: به منظور مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات ملی طرح‌های مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه هدف سودجویان از قاچاق کالا علاوه بر کسب منفعت، تخریب ریشه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است. از کشف 25 میلیارد و 75 میلیون ریالی کالای قاچاق در استان در یک ماهه گشته خبر داد و تصریح کرد: 17 هزار و 820 نخ سیگار، 10 دستگاه موتورسیکلت، 4 هزارو 769 قلم لوازم آرایشی و 67 تن چوب جنگلی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

مفخمی، کشف 28 هزار و 510 قلم مواد غذایی و 15 هزارو 354 عدد داروی خارجی قاچاق را از دیگر موفقیت‌های این طرح‌ها برشمرد وگفت: قاچاق کالا تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیدده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

وی با بیان اینکه پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی است، گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق سبب  اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه‌ها ، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالااقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و همه آحاد جامعه برای مقابله با آن مسئول هستند، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغتل جوانان جامعه با نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هرگونه مسائل امنیتی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام دارند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.