پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

190 میلیارد ریال به بهره‌برداران شیلاتی مازندران اختصاص یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر،به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، ولی‌الله محمدزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران شیلات مازندران اظهار داشت: تعداد 391 طرح شیلاتی مصوب جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون 77 طرح شیلاتی به میزان حدود 190 میلیارد ریال تسهیلات بانکی را از طریق سامانه‌های کارا، صندوق توسعه ملی و تفاهم نامه‌های سه جانبه توسط متقاضیان شیلاتی دریافت و جذب شده است.

وی زمینه طرح‌های شیلاتی که این تسهیلات را  دریافت کرده مربوط به پرورش ماهی خاویاری، سردآبی و گرم آبی اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 417 فرصت شغلی در فعالیت‌های شیلاتی استان ایجاد شده است.

محمدزاده گفت: با توجه به ماهیت فعالیت‌های شیلاتی که از نیمه دوم سال رونق بیشتری می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود برنامه مصوب 825 نفر اشتغال تا پایان سال تحقق یابد.

مدیرکل شیلات مازندران با توجه به برنامه شیلات مازندران برای بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در استان، تصریح کرد: یکی از راه‌های ترویج و توسعه فرهنگ مصرف آبزیان در جامعه برگزاری جشنواره طبخ و عرضه آبزیان است که در این زمینه از 20 تا 24 آبان امسال جشنواره در پارک نوشیروانی  بابل برگزار می‌شود.

وی گفت: امید داریم این جشنواره فرصت خوبی برای عرضه آبزیان و ترویج شیوه‌های نوین طبخ باشد که در طول جشنواره با استفاده از مربیان مجرب کلاس‌های آموزشی در محل جشنواره آموزش لازم  داده می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.