پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

140 پروژه عمرانی نیمه تمام در آموزش و پرورش مازندران شناسایی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عسگری نیکزاد امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری اظهار داشت: پوشش یکسان فرصت خوبی است که برای پوشش یکسان دانش آموزان در مدارس اقدام کنیم.

وی افزود: هم اکنون بیش از 20 هنرستان استان که در رشته طراحی دوخت فعالیت دارند برای پوشش حجاب در مدارس مازندران فعال شده و نوعی اشتغالزایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی به نوعی کمک کار خوبی برای دولت هستند، تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی مشخص بوده و هزینه‌های فوق برنامه غیرداوطلبانه است و اجباری وجود ندارد.

نیکزاد با بیان اینکه تمامی مدارس، پژوهش‌ سراها، دارالقرآنها و مراکز تربیتی استان با 800 مورد برگزار کننده طرح‌های اوقات فراغت تابستان هستند، افزود: آموزش و پرورش دارای پیوست فرهنگی دقیق بوده و از نگاه اقتصادی و مالی به این نهاد نگاه نمی‌کنیم.

وی با اعلام اینکه طرح اردوی زیارت اولی برای دانش آموزانی که هنوز به مشهد مقدس نرفته اجرا می‌شود؛ گفت: این طرح مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است.

نیکزاد با بیان اینکه 44 هزار و 255 دانش آموزان مازندران امسال در پایه اول تحصیلی روانه مدارس می‌شوند، افزود: تراکم دانش آموزان ابتدایی در مدارس دولتی 24 نفر برای اول ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 37 پایگاه سنجش بینایی و شنوایی سنجی در مازندران فعال خواهد شد، تصریح کرد: نیمی از دانش آموزان در مدارس را دختران و همین میزان را پسران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 140 پروژه نیمه تمام عمرانی در آموزش و پرورش مازندران داریم، افزود: وضعیت اعتبارات عمرانی در این دستگاه سال گذشته مطلوب نبوده است.

نیکزاد با بیان اینکه دریافت کادو و لوازم خانگی از والدین برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس تخلف است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با این موضوع برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کتاب جغرافیا در سال تحصیلی جدید تغییر می‌کند و اصلاحات سال قبل برطرف می‌شود، افزود: مسئولان امر و نمایندگان مجلس در این زمینه در وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.