پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

111 میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی، طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان مازندران به اجرا درآمد.

وی از انهدام سه باند بزرگ قاچاق کالا و ارز در استان در سه ماهه گذشته خبر داد و افزود: 10 پرونده بالای 100 میلیون ریالی تاکنون تشکیل و در مجموع 508 نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: 699 هزار و 160 نخ سیگار خارجی قاچاق، 600 تخته پتو، 55 دستگاه کولر، سه هزار و 410 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، هفت هزار و 70 کیلوگرم کود و سموم شیمیایی قاچاق در سه ماهه اول امسال از قاچاقچیان کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: 69 هزار قلم مواد غذایی غیربهداشتی، 161 تن چوب و 60 هزار شاخه گیاه چلم و محصولات جنگلی، دو هزار و 493 قلم شی تاریخی و 968 کیلوگرم ماهی خاویاری و استخوانی از دیگر کالاهای قاچاق مکشوفه در این مدت بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران کشف 45 هزار و 96 رشته دام صیادی و 54 هزار عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز را از دیگر موفقیت‌های این طرح‌ها برشمرد و گفت: ارزش کل کالاهای قاچاق مکشوفه در سه ماه گذشته بالغ بر 111 میلیارد و 454 هزار و 610 ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا تخریب زیربنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا است، عنوان کرد: هدف پنهان قاچاق، رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است.

میرفیضی پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی‌های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.