پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

‌سردار اشتری: با ‌وزارت دفاع برای افزایش تجهیزات ناجا ‌تفاهم‌نامه امضا کردیم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار حسین اشتری در بازدید فرماندهی دریابانی مازندران با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: ائمه هدی و معصومین (ع) چراغ هدایت هستند، آنهایی که متوسل ائمه شدند، نظر الهی شامل حال آنها خواهد شد.

وی با اشاره به سفر فرماندهی معظم کل قوا به مازندران و حضور در مراسم دانش آموختگی دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی(ره) نوشهر گفت: معظم له بیانات بسیار راهبردی و کاربردی را مطرح کردند و در ادامه از ظرفیت نیروهای مسلح در سواحل دریا بازدید داشته اند.

اشتری، حضور فرمانده معظم کل قوا در  مازندران را موجب برکت برای استان و نیروهای مسلح کشور دانست و با قدردانی از فرمانده دریابانی استان از سردار میرفیضی به جهت برقراری نظم و امنیت در سفر مقام معظم رهبری به استان و شهرستان نوشهر تقدیر کرد.

فرمانده ناجا، روزمرگی در انجام کارها را یکی از آفات انسان برشمرد و تاکید کرد: باید هر روز با احساس تازگی و نشاط،در محل کار خود حاضر شویم و خداوند منان را به جهت این توانایی شاکر باشیم.

وی بر تقویت نشاط، نوآوری و ابتکار عمل در ماموریت‌های محوله تاکید کرد و افزود: برای تامین امنیت و آسایش سواحل تا عمق دریا باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

اشتری با بیان اینکه موضوعات در مرزهای خشکی و دریایی، ثابت و محدود است، تصریح کرد: این موضوع نباید در ما تاثیر منفی و سبب ترس و نگرانی شود، بلکه باید با آمادگی کامل در برابر تهدیدات و آسیب‌ها ایستادگی کرد و ضمن خنثی کردن توطئه‌ها، همیشه آماده اجرای ماموریت‌ها در شرایط مختلف باشیم.

وی افزود: مردم باید احساس کنند دریابانی جلواه‌ای از اقتدار، نظم و قابل اعتماد بودن برای مردم است که می‌تواند به آن تکیه کنند و با آن ارتباط داشته باشند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: ما باید به تولید ملی کمک کنیم و افرادی که با رعایت قانون و ضوابط به دنبال کسب و کار و آبادانی شهر و کشورشان هستند را پشتیبانی و حمایت کنیم.

اشتری با اشاره به طرح سالم‌سازی دریا و مسئولیت انتظامی و دریابانی در سواحل دریا و داخل شهرها‌ تصریح کرد: هر چند جلوگیری از وقوع غریق و نجات جان انسان‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار است اما باید از وقوع هنجارشکنی و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در سواحل پیشگیری و برخورد کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در طرح سالم‌سازی دریا باید با برنامه عمل کرد، افزود: هر چند برخورد و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی با توجه به هجمه دشمنان نظام، کار سختی است اما باید در حد توان و با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این حوزه اقدام کرد.

وی بر مسئول‌سازی سایر دستگاه‌ها در حوزه طرح سالم‌سازی دریا تاکید کرد و افزود: باید سهم هر دستگاه در این حوزه مشخص شود چرا که اگر همه دستگاه‌ها پای کار باشند و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

اشتری با اشاره به‌ روزهای پایانی فصل تابستان و افزایش حجم مسافرت‌ها و افزایش بار ترافیکی محورهای مواصلاتی و محورهای منتهی به پایتخت، افزود: باید با آمادگی کامل نسبت به حفظ نظم، امنیت و آرامش در مدت زمان باقی مانده اقدام کرد تا مردم سفرهایشان را به اتمام برسانند ومشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی از عقد قرارداد و تفاهم نامه با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در راستای افزایش تجهیزات خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این تفاهم نامه، بخشی از مشکلات در حوزه تجهیزات رفع خواهد شد.

فرمانده ناجا با اشاره به ظرفیت و توانمندی ناجا در کشور، گفت: وضعیت نیروی انتظامی در مقایسه با دیگر نهادها خوب است و اعتماد و رضایتمندی مردم از این نیرو نسبت به بقیه دستگاه ها بیشتر است .

وی اضافه کرد: در حوزه امنیت، نیروی انتظامی بالاترین نمره را در مقایسه با دیگر نیروهای مسلح کشور دارد و ماموریت های خود را عاقلانه و مدبرانه انجام می دهد و این موجب رضایتمندی فرماندهی معظم کل قو‌ا، مسئولان و همه مردم شده است.

فرمانده ناجا به موضوع معیشت کارکنان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و تا پایان سال جاری موضوع عطر گل یاس تعیین تکلیف شده و همه مطالبات کارکنان در این حوزه پرداخت خواهد شد و از سال آینده خدمات مضاعفی را برای کارکنان در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه نهضت‌خانه‌سازی در سال 98 را در دستور کار داریم، افزود: به دنبال آن هستیم تا همه کارکنان ناجا که فاقد منزل مسکونی هستند در این طرح صاحب خانه شوند.

اشتری با اشاره به برخی مشکلات موجود، تحرکات داخل و خارج کشور از سوی دشمنان نظام را به کف روی آب تعبیر کرد و افزود: ما در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب هستیم و باید محکم تر از گذشته کارها را به پایان برسانیم و مشکلی که قابل رفع نباشد در کشور وجود ندارد، هر چند مشکل داریم، اما بن بست نداریم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.