پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹ هزار تن کلزا در مازندران خریداری شد

0

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام نجفی اظهار داشت: از ۲۱ اردیبهشت که آغاز فصل خرید دانه روغنی کلزا در سطح مازندران بود تاکنون بیش از ۹ هزار تن کلزا به ارزش ۳۹۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه تاکنون شهرستان بهشهر با تحویل ۵۰ درصد از کلزای خریداری شده از کشاورزان دارای بیشترین آمار تحویل این محصول به مراکز خرید تضمینی کلزا در مازندران است، افزود: در فصل زراعی جاری ۱۹ مرکز خرید در سطح استان عملیات خرید تضمینی کلزا از کشاورزان مازندرانی را انجام می‌دادند.

وی افزود: در هفته جاری نیز در مناطق بالادست سه مرکز خرید تجن، ولی عصر و خرم چماز بازگشایی شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال ودر مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری می‌باشد.

وی افزود: به ازای هر درصد افت رطوبتی کمتر از ۱۰ درصد و ناخالصی کمتر از ۲ درصد به وزن محصول کلزای تحویلی اضافه و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری از طریق سامانه انجام می‌شود اظهار داشت: خرید کلزا تنها از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ثبت نام کردند انجام می‌شود.

کد خبر 4943759
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.