پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۵ درصد از دانش‌آموزان مازندران ثبت‌نام شدند

0

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۹۵ درصد از دانش آموزان مازندران در سامانه سناد ( سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت نام شده‌اند. 

اسفندیار نظری با اشاره به اینکه ۵۳۵ هزار دانش آموز باید در سامانه سناد ثبت نام شوند ، افزود: پنج درصد باقی مانده شامل دانش آموزان تجدید و یا محصلان گذر از پایه نهم به دهم هستند.

وی بزرگترین مسئله در تاخیر ثبت نام دانش آموزان پایه نهم به دهم را بحث هدایت تحصیلی دانست و افزود: اغلب این دانش آموزان مربوط به شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش هستند که در مرحله کسب نمره برای رشته مورد نظر قرار دارند.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت نام شاخه نظری در تمامی مقاطع حدودا پایان یافته و فقط تعدادی انگشت شمار هنوز در سامانه ثبت نام نشدند که در روزهای آینده انجام خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه دانش آموزان جامانده از ثبت نام در سامانه سناد نگران نباشند افزود: تحویل مدارک ثبت نامی به مدیران به نوعی ثبت نام محسوب می شود.

به گفته او نه تنها ارائه مدارک کامل به مدارس به نوعی ثبت نام دانش آموز در آن مدرسه است ، بلکه تا ۱۶ مهر ماه نیز فرصت برای ثبت نام در سامانه سناد و انجام فرآیند الکترونیکی زمان است و جای هیچ نگرانی و استرس برای دانش اموزان نیست.

معاون آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: ملاک اصلی برای ثبت نام نمرات و بررسی های مدیر و کارشناسان مدرسه است و سامانه سناد حکم ثبت اطلاعات برای آنلاین بودن آن را دارد که البته در جای خود بسیار با اهمیت است.

نظری همچنین به توزیع کتب درسی نیز اشاره کرد و گفت : تمامی دانش اموزانی که از سوی مدرسه ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام دادند کتب خود را دریافت کردند.

به گفته او دانش اموزانی که به صورت آزاد نیز اقدام به دریافت کتاب کردند نیز کتب خود را از کتاب‌فروشی‌ها دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه محدودیت و کمبودی در دریافت و توزیع کتاب درسی در استان مازندران وجود ندارد، گفت: تمامی عناوین ناقص مقطع های ابتدایی و متوسطه دوم نیز دریافت و توزیع شده است .

سال گذشته ۵۳۰ هزار دانش اموز از پیش دبستانی تا مقطع متوسطه دوم در چهار هزار و ۴۳۸ مدرسه استان مازندران تحصیل کردند که امسال پیش بینی می‌شود این تعداد به ۵۳۵ هزار دانش اموزان افزایش یابد. 

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.