پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۳ هزار خانوار مازندرانی زیرچتر بیمه روستایی و عشایری هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیمی عصر پنجشنبه در جلسه شورای کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران در مجتمع شهید عظیمی بابلسر اظهار کرد: ۹۳ هزار خانوار مازندرانی تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار دارند.

وی با بیان اینکه تضمین امنیت و آرامش برای عشایر، روستاییان و کشاورزان این است که تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند، گفت: باید اعتماد و فرهنگ سازی در بین مردم به وجود آید تا آنها تحت پوشش صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با اعلام اینکه ۹۴ هزار خانوار در مازندران فاقد هر نوع بیمه هستند، افزود: این جمعیت، جمعیت هدف ماست و تلاش داریم ظرف ۲ سال آینده بتوانیم پوشش بیمه‌ای برای آنها فراهم کنیم.

ابراهیمی با اشاره به حادثه سیل اخیر نیز اظهار کرد: در سیل اخیر یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال کمک غیرنقدی بین ‏روستائیان شهرستان‌های سیل‬ زده مازندران توزیع شد.‏ ‏

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت خسارت سیل‌زدگان اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، گفت: این سامانه به منظور شناسایی انواع خسارات و میزان آسیب وارده به اعضای سیل‌زده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حوادث اخیر و همچنین امکان برنامه ریزی مناسب برای مساعدت به این قشر تلاشگر و زحمتکش کشور، سیستم ثبت خسارت سیل‌زدگان در چارچوب سامانه بیمه اجتماعی (سبا) تهیه و در دسترس کارگزاران، دفاتر استانی و ستاد مرکزی صندوق قرار گرفت.

ابراهیمی تعداد کارگزاران استان مازندران را ۱۱۰ کارگزار اعلام کرد و افزود: عمده فعالیت‌های صندوق بیمه روستایی عشایری از طریق برون سپاری و واحدهای کارگزاری انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.