پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۰ درصد راه‌های اصلی منطقه کوهستانی نکا بازگشایی شد+ فیلم

0


حسین حمزه‌ای بریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا با اشاره به برف و بوران روزهای گذشته که منجر به مسدود شدن محورهای این شهرستان شد، اظهار کرد: اولویت اصلی بازگشایی محورهای اصلی مناطق کوهستانی نکاست که در اولویت ما قرار گرفته است و اکنون ۹۰ درصد راه‌های اصلی منطقه کوهستانی نکا بازگشایی شده است.

 

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده در دو محور لایی و استخرپشت محور هزارجریب نکا که به دلیل بارش شدید برف  مسدود شده بود؛ تا بخش زیادی بازگشایی شده و در یک محور تا زنگت پایین بازگشایی شده و در محور بعدی هم تا روستای چرمی بازگشایی شده و با توجه به حضور عوامل راهداری و امکانات در منطقه کار همچنان در حال انجام است.

 

بخشدار هزارجریب نکا با اشاره به اینکه بخش هزارجریب نکا دارای بیش از ۶۰ روستاست؛ خاطر نشان کرد: این روستاها در زارم‌رود و  استخرپشت واقع شده‌اند و با تلاش‌های انجام شده عوامل راهداری و امدادی، بازگشایی راه‌های اصلی بیش از ۸۰ درصد روستاها انجام شده است.

حمزه‌ای گفت: تعداد محدودی از روستاهای بالادست در منطقه هزارجریب نکا، به دلیل سرما در فصل زمستان خالی از سکنه است و تنها یک یا دو دامدار سکونت دارند؛ اما بازگشایی محورهای این روستاها هم با قوت اجرایی می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی با اعلام اینکه بارش برف در محورهای کوهستانی نکا همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: کار بازگشایی محورهای مواصلاتی اصلی روستاها تعطیل نشده است و در حال انجام است و جاده‌های آنتنی فردا بازگشایی می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه در مناطق کوهستانی و بالادست شهرستان نکا امکان تردد بدون زنجیر چرخ وجود ندارد، افزود: با تلاش راهداران راه ارتباطی اصلی روستاها بازگشایی می‌شود؛ اما راه ارتباطی فرعی به خاطر وزش باد و کولاک همچنان مسدود است و انتظار داریم از ترددهای غیرضروری به منطقه جدا” خودداری شود.

بخشدار هزارجریب نکا گفت: هزارجریب نکا با بیش از ۶۰ روستا دارای ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه آنتی در محورهای مختلف است.

 

به گزارش فارس، در محور استخرپشت به لایی هم در کنار گروه‌های امداد و راهداری، عوامل حفاظت و سرجنگلبانی لایی هم وارد عمل شده و به بازگشایی مسیر پرداختند.

 

 

با بارش برف و کولاک از شب گذشته (۲۲ اسفند) در مناطق کوهستانی هزارجریب نکا در شرق مازندران که همچنان ادامه دارد؛ 2 محور لایی و استخرپشت در محور هزارجریب نکا به دلیل بارش شدید برف مسدود شده بود که با تلاش‌های انجام شده ۹۰ درصد راه‌ها بازگشایی شده است و مابقی در دست انجام است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.