پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸ بیمارستان در مازندران در دست ساخت است

0

حامد روحانی زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی انقلابی در حوزه درمان به وجود آمده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی ۱۶ بیمارستان در استان وجود داشت که در حال حاضر این رقم به ۴۰ بیمارستان رسیده است.

وی افزود: درحال حاضر نیز هشت بیمارستان در بخش دولتی و خصوصی در حال ساخت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد پزشکان حوزه تخصصی و فوق تخصصی افزایش یافته است، ادامه داد: قبل از انقلاب پزشکی در حوزه فوق تخصصی وجود نداشت که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص فعالیت می کنند.

دکتر روحانی زاده از افزایش ۹۰ درصدی تعداد پزشکان تخصصی اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه ام آر ای و سی تی اسکن وجود نداشت که درحال حاضر ۲۰ دستگاه سی تی اسکن، ۱۰ دستگاه ام آر ای، ۶ دستگاه آنژیوگرافی، ۵ مرکز سن شکن برون، ۷ مرکز کاماکمرا و ۴ مرکز ناباروری وجود دارد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۸ تخت دیالیز در استان وجود داشته است، افزود: در حال حاضر ۲۱ بخش دیالیزو ۲۵۲ تخت دیالیز در استان مازندران وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه امار حوزه درمان قبل و پس از انقلاب اسلامی قابل مقایسته نیست، ادامه داد: راه اندازی و تجهیز ۱۴ بخش تالاسمی پس از انقلاب راه اندازی شده است و در حال حاضر همه مراکز استان نیز مرکز MS وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.