پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۸۰۰ مازندرانی در ماه رمضان خون اهداء کردند

0

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی از مراجعه ۱۰ هزار و۹۷۲ مازندرانی در مراکز انتقال خون مازندران و جمع آوری هشت هزار و۸۷۸ واحد خون در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ۱۴ هزار و۶۱۴ واحد خون و فراورده‌های خونی بین مراکز درمانی مازندران توزیع شده است.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۰ هزار و ۹۷۲ داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه کنندگان ۸ هزار و۸۷۸ داوطلب موفق شدند خون خود را اهدا کنند و از این تعداد اهداکنندگان هشت هزار و۵۹۰ نفر مرد و ۲۸۸ نفر زن بوده‌اند.

پوریانی با بیان اینکه هر یک واحد خون دست کم به سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می‌شود افزود: در طی این ماه ۱۴ هزار و۶۱۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون استان آمار مراجعه داوطلبان اهدای خون را در شب‌های قدر دو هزار و ۵۹۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد مراجعه ۲ هزار و۱۱۹ نفر خون خود را اهدا کردند.

وی از همدلی و همراهی مردم نوع دوست استان که در شرایط کرونایی و در ماه رمضان برای اهدای خون تقدیر کرد و گفت: تمام نکات ایمنی و بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود و تمام تجهیزات در طول روز ضدعفونی و استریل می‌شوند پس اهداکنندگان می‌توانند با اطمینان خاطر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کنند.

اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون، وظیفه تأمین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان‌های استان را برعهده دارد.

کد خبر 4936113
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.