پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۵ میلیون بچه ماهی در مازندران رها می‌شوند

0

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران امروز درباره رهاسازی بچه ماهی به‌منظور حفظ ذخایر دریای خزر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: رهاسازی بچه‌ ماهی‌ها در دریای خزر به‌منظور حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته برنامه رهاسازی بچه‌ماهی ۷۲ میلیون قطعه بود که با تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه، ۷۸ میلیون قطعه در رودخانه‌های مهم و شیلاتی استان رهاسازی شد.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: امسال برنامه ما برای رهاسازی بیش از ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهی شامل ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی کپور، ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری و ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد است.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه ۳۰ رودخانه در سطح استان در امر رهاسازی بچه‌ماهی‌ها شناسایی شد، تصریح کرد: رودخانه‌هایی در این زمینه شناسایی شدند که از خواص آب، شرایط دبی آبی مناسبی برخوردار هستند.

وی یادآور شد: برنامه ما این است که ۴۰ درصد بچه‌ماهی‌ها در رودخانه‌های شرق، ۳۰ درصد در رودخانه‌های مرکزی و ۳۰ درصد در رودخانه‌های غرب استان رهاسازی شود.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد هم در رودخانه‌های چشمه‌کیله، سردابرود و شیرود رهاسازی می‌شود.

کریم‌زاده با بیان اینکه جامعه صیادی در امر رهاسازی مشارکت دارند، گفت:جامعه صیادی به این باور رسیدند دریا متعلق به آنان است و در این مسیر باید همراه باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.