پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۵ درصد سطح زیرکشت مرکبات در انحصار یک نوع محصول

0

احسان عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه توسعه عملکرد در واحد سطح اولویت اصلی جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: باید کشت محصولات پرآب بر را کاهش و به سمت کشت محصولات کم‌آب بر پیش رویم.

وی گفت: مازندران به لحاظ توسعه بخش کشاورزی و نفوذی که این بخش در تامین معیشت و اقتصاد استان دارد جایگاه ممتاز و رتبه نخست را در استان دارد.

عباسپور با اشاره به اینکه  طرح جهش تولید از اهمیت بالایی برخوردار است که این اقدام  با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، دهیاری و شوراهای اسلامی  در ۱۳ شهرستان در حال اجرا است، افزود: اجرای طرح جهش تولید در سال نخست ۳۰ هزار هکتار، سال دوم ۶۰ هزار هکتار و امسال هم به ۶۷ هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: طرح اصلاح الگوی کشت جامع سبب می شود که بر اساس نیاز کشور تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: رفتن به سمت توسعه ارقام پاییزه و کشت زمستانه، استفاده حداکثری از منابع آب موجود و سوق دادن به سمت سیستم آبیاری تحت فشار، کشت نواری و آبیاری بارانی که جز برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

عباسپور اظهار کرد: ۸۵ درصد سطح زیرکشت مرکبات به یک رقم اختصاص دارد و باید به سمتی ارقامی برویم که زودرس‌، میان رس و دیررس باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بازار نقش اساسی در توسعه پرتقال و کیوی دارد و از سال گذشته تاکنون صادرات  این محصولات دو برابر شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.